Ga naar inhoud

knoflook binnen ja of nee ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mede tuinders.

Ik heb voor de raam knoflook opgezet en de teentjes zijn goed aan het wortellen in het water en groeien goed. Hoelang kan ik doorgaan met binnen groeien voor ze echt de grond in moeten ? En moeten ze dan naar buiten of kan ik ze ook binnen door kweken tot de temperaturen buiten beter worden ?

Geplaatst:

Eigenlijk is het niet de bedoeling om knoflook binnen voor te laten schieten, tenzij je voor snelle groei van het loof wil gaan om direct te verwerken (dit kan je dan in tal van gerechtjes koud/warm gebruiken). Het loof wat je nu binnen opkweekt kan helemaal niet tegen de gure buitenomstandigheden.

Normaal plant je knoflook buiten in de late herfst, dan wortelt hij al goed en maakt heel beperkt loof aan (dat wil je zo, teveel loof vervriest toch) , in de winter gaat hij in rust, maar omdat hij al een uitgebreid wortelgestel heeft, gaat het dan in de lente heel vlot.

Je kan ze ook rechtstreeks buiten in de lente planten, de teentjes zullen dan wel iets kleiner zijn bij oogst tegenover degene uit de herfst.

• Like 4
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...