Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Begrijp ik nou goed dat een hoogstam een tussenent heeft ?

Dus uit 3 delen onstaat/bestaat--------- onderstam-tussenent-ent ?

Nooit geweten.

Hansm,

Niet altijd , maar vaak wel ja.

voor de reeds genoemde redenen , veel stamvormer als middenstam omdat veel rassen geen mooi rechte stam vormen. En voor een aantal rassen ook om de resistentie te verhogen.

Geplaatst:
veel stamvormer als middenstam omdat veel rassen geen mooi rechte stam vormen.

Okee, ziekteresistentie, groeikracht en vruchtbaarheid. Dat snap ik nog - zelfs al zou je persoonlijk minder waarde hechten aan van deze eigenschappen om wat voor reden dan ook - maar geen mooie rechte stam? Hier zakt mijn broek echt van af, als dat mee moet wegen om een boom wel of niet aan te schaffen Wat een belachelijke onzin.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
veel stamvormer als middenstam omdat veel rassen geen mooi rechte stam vormen.

Okee, ziekteresistentie, groeikracht en vruchtbaarheid. Dat snap ik nog - zelfs al zou je persoonlijk minder waarde hechten aan van deze eigenschappen om wat voor reden dan ook - maar geen mooie rechte stam? Hier zakt mijn broek echt van af, als dat mee moet wegen om een boom wel of niet aan te schaffen Wat een belachelijke onzin.

Hahaha. Je bent serieus de eerste persoon ooit die dat niet uit maakt. De meest kwekers gooien bomen met een niet-perfect rechte stam gewoon weg. Wij ook als het te krom is Niemand wil dat in zijn tuin hebben tegenwoordig. Alles moet perfect recht en uniform anders "is het niet mooi symmetrisch."

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:
Zijn er niet meer

Het gaat wel een beetje off topic maar ik ben nu wel nieuwsgierig.

Waar gaan dat soort bomen dan naar toe? Naar de kromme-bomen afvalverwerkingsindustrie? Zien we die terug in zakken houtsnippers bij het tuincentrum, of gaan die op een hele grote composthoop? Tis dat ik niet zo heel sentimenteel ben maar anders zou ik een opvanghuis voor kromme afgekeurde bomen beginnen

Veuvecouderc

Geplaatst:
of gaan die op een hele grote composthoop

Samen met alle beschadigde en zieke bomen in Nederland. Waarom denk je dat kwekers zulke grote afvalcontainers hebben? Er zijn kwekers die 60 a 70% afvallers hebben voordat het naar de klant gaat. Dus dat is van stekje tot eindproduct.

Wauw, dat is wel meer dan ik zou denken. Tis wel een eigen topic waard vind ik, kwekers. Morgen ga ik er een openen!

Veuvecouderc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...