Quarque Posted June 13, 2024 Share Posted June 13, 2024 Mijn kleinzoon heeft een volkstuin in een commerciële kas. Dit voorjaar had ik voor hem een cadeau assortiment gemaakt van zo’n 25 verschillende groentezaden., bestaande uit eigen gewonnen zaad en wat ik nog over had uit zakjes gekocht zaad. Volgens de eigenaar van de commerciële kas hadden vele van de opgekomen plantjes een schimmel en moesten ze gerooid worden om aantasting in de gehele kas te voorkomen. Dit zou door mijn zaad komen. Zelf heb ik deze diversiteit zaden ook in mijn kas gebruikt. Sommig zaad had wat minder kiemkracht maar schimmel had ik niet. Ik voel me best wel vervelend hieronder, heb ik mijn kleinzoon rotzooi gegeven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted June 13, 2024 Share Posted June 13, 2024 Lijkt mij een heel sterk verhaal dat de schimmelvorming door het zaad zelf komt, maar gelukkig zijn er hier mensen met meer verstand van planten dan mij😇 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts