Geplaatst: 16 juni 20241 j Ik ga een grote verhoogde bak plaatsen op een stukje tuin waar ik vorige week ivm no-dig methode karton neer heb gelegd. De planken zijn circa 12cm hoog gok ik, is dit hoog genoeg gezien de wortels door het karton heen kunnen groeien of moet ik de bak per se 2 planken (of meer) hoog maken? Ik was van plan een deel van mn aardbeien er in te zetten en verder zaken als sla, pak choy, stamboontjes en courgette te zaaien, waarbij ik ook een gaatje in t karton kan prikken en dieper kan zaaien.
Geplaatst: 16 juni 20241 j Ik heb 3 maanden geleden ook karton gelegd, en hierop een laagje grond van 5-10 cm (niet overal even hoog). Ondertussen is het karton helemaal verteerd. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 juni 20241 j Hoe diep wil je zaaien dan? Dieper dan 10 cm? voor sla is de 10 cm genoeg. Van de andere planten weet ik het zo niet.
Geplaatst: 16 juni 20241 j Ik. Heb vorig jaar echt alles gewoon in de compost gezet en gezaaid. De aardappels lagen gewoon op t karton. Het karton lag op t gras. Ging boven verwachting. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 16 juni 20241 j Auteur 3 uren geleden, MROE zei: Hoe diep wil je zaaien dan? Dieper dan 10 cm? voor sla is de 10 cm genoeg. Van de andere planten weet ik het zo niet. Niet zozeer 10cm diep zaaien, maar voor planten die per se dieper moeten wortelen kan ik een gaatje prikken in de hoop dat de wortels daar dan doorheen groeien. Voor de echte knolgewassen heb ik 2 pallet randen staan.
Geplaatst: 16 juni 20241 j Is echt niet nodig. De wortels van de plantjes groeien echt door het karton.Zelfs de wortels gingen redelijk. Gaatjes geven alleen maar ellende van onkruid of gras. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.