Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Vraagje aan de kenners.

Ik sta op het punt een tunnelkas te kopen, het complete frame ziet er keurig netjes uit zonder roest en zeer stevig materiaal. Het tunnelfolie ziet er ook netjes uit alleen zit er een klein sneetje in van ongeveer 15 cm lang de snee is niet breed en er zit een gaatje in te grote van een duim. 

Nu mijn vraag, als ik de tunnel afbreek en opnieuw het tunnelfolie moet gaan spannen kan deze sneden dan een scheur gaan worden? En zo niet gaat het dan alsnog uit scheuren bij harde wind?

Ik heb helaas geen foto om toe te voegen, en weet alleen dat het een professionele tunnel was met proffesionele folie, die 3 jaar geleden opgezet is. 

aangepast door Kevins Moestuin

Geplaatst:

Is 'doek' hetzelfde als plastic folie?

Als de snee in het plastic op de windkant (doorgaans ergens tussen zuidwest en noordwest) komt te staan dan bestaat de mogelijkheid van verder uitscheuren.

Als ik het goed heb bestaat er reparatietape waarmee je de scheur kunt afplakken (bijv. van Brotuflex). Anders zou ik er water- en UV bestendige DEGELIJKE duct tape opplakken. Het beste zowel aan de binnenkant als de buitenkant plakken.

aangepast door Brabantse Tuinprins

Geplaatst:
  • Auteur

@Brabantse Tuinprins klopt dr advertentie noemt het doek, maar ben zelf al wezen kijken en het is indd tunnelfolie.

• Kevins Moestuin changed the title to Tunnel kas met scheurtje in het folie.
Geplaatst:

Gorillatape is je vriend! Stevig, doorzichtig. Heb ik ooit een koplamp van een auto en een door vandalisme ontstane scheur in mijn foliekas gerepareerd. Wel even goed ontvetten en zowel binnen als buiten plakken. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic