Geplaatst: 19 juli 20241 j Aan de voorkant van ons huis is het altijd lekker warm en ik heb er ooit wel eens tomaten en paprikas in potten op een bank gehad, die ik gemaakt had van een glaspallet. Ideaal ding, loodzwaar, maar helaas toch ontvreemd in een Oudejaarsnacht en opgefikt in een zogenaamd vreugdevuur. Onze vensterbank loopt schuin af, dus je kunt er niet zomaar een gezellige bak met plantjes op kwijt. Schuift er gelijk weer af 😁 Dus van de beste balken van onze oude ingestorte pergola maar een stevige open plantenbank geknutseld. Ik heb de maat van de 12 liter bouwemmer van de Action als breedte gebruikt. Ik heb nog een hoeveelheid houten latten die ik op maat ga zagen zodat er met wat opvulstukken eventueel nog wat meer maten pot inpassen en anders erop. Best happy mee 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 juli 20241 j Leuk idee! Maar... Ingestorte pergola? *kijkt naar de doorhangende eigen constructie...* Voor simpele bewatering zou je met een paar zadelklemmen voor pvc electra buis een stukje tuinslang kunnen monteren. Gaatjes dr in prikken met een stevige naald richting de planten, einde dubbelvouwen en een tierib erom, koppelstukje naar tuinslang koppeling (of een kraan) en je hebt bemisting voor de droge tijden.
Geplaatst: 20 juli 20241 j Auteur Tja, die pergola stond al bijna 20 jaar. En toen tijdens een storm.... Er staat nog steeds een deel overeind met mooie bonte klimop. En van wat ik nu gebruikt heb zitten er wel wat zachte stukken op de lange kanten, maar het overgrote deel van de balken is nog goed en droog. Het hoeft ook geen eeuwigheid mee te gaan. Watergeven doe ik altijd gewoon met de gieter 😉 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 juli 20241 j Dat is dan toch een mooi nieuw doel zo. Mijn pergola is pas een jaar of 6 oud, maar het hout is wat minder van kwaliteit. Dat er hangpotten aanhingen (met aardbeien) zorgt ook wel voor wat extra doorbuigen. Daar hangt zo'n mistslang overheen, door de hoogte is een gieter wat lastig..😅 maar lagerop doseert het toch wat beter ook.
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Auteur Inmiddels met wat meer pepers ( en twee tomatenplanten). Zicht vanaf binnen op de bank (aji delight 😍) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.