Petrasmoestuin Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Niet leuk is, dat ik steeds heel veel mos moet verwijderen. Ik heb al anderhalve week geen water aan mijn planten gegeven, alleen in de kas natuurlijk en bij mijn aarbeientoren waar het water niet inslaat en wat planten op mijn terras. Ik vervang regelmatig een laagje aarde met mos door nieuwe aarde, en dan aarde die het water wat beter doorlaat. De laag aarde met mos gooi ik dan tussen de bloemen in. Ik heb bij een aantal groentebakken ook de helft van de aarde eruit gehaald, die aarde bewaar ik dan wel voor het volgend seizoen. En dan de andere helft met beter water doorlatende aarde, dat mix ik dan goed, maar dat is wel intensief als ik het voor 200 vakken moet doen, dus dat doe ik even niet meer. Verder heb ik een 100-tal recepten van vorig jaar die ik op een ander forum had gezet met heel veel liefhebbers van mijn recepten. Die recepten zet ik er ook tussendoor op, ik houd wel rekening met het seizoen dat die groente dan ook te oogsten is, sommige groente liggen bij mij nu ook in de diepvries, zoals vele bonen, En dat zal voor velen ook gelden. Ik hoop dat jullie wat aan mijn recepten hebben, ik weet nog in het andere forum dat sommige dames en heren niet wisten wat zij met de groente moesten doen, die kan ik dan extra behulpzaam zijn. Ik zoek ook veel op internet op hoor, maar ik vind vaak dat ze niet kloppen en ik pas ze dan aan mijn eigen smaak aan. Groetjes Petrs 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.