Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lavendel rycyclen?!


Kuikhoven

Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn oude bloemen van tafel gehaald en daar zat wat gedroogde lavendel bij. Nou heb ik alle kopjes van de lavendel er af geknipt want die ruiken zo lekker en ik zou daar graag wat mee willen doen. Heeft iemand tips wat je ermee kan?

Ik dacht ze in een zakje te stoppen en die tussen de kleren te leggen of (als het kan) ze zaaien. Wie weet nog wat leuks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lavendel-olie....olie in bakje(ik gebruik amandel)....lavendel erbij.....bloemetjes beetje kapot stampen....in een flesje met stop doen......tijdje laten trekken(maand of zo).....en dan lekker in je bad voor het slapen gaan....of dun gedoseerd bij de laatste spoeling met je haren wassen (vn bij droog haar)

 

 

Ik heb nogal wat bossen lavendel in de tuin en vul er ook sier-bokaaltjes mee, die staan op t toilet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop s wat in je nieuwe stofzuigerzak. Of hang t boven de kapstok (steeltjes er nog aan).

Ik dacht dat je t ook in de kruidenboter kon doen. Vers, dat wel.

 

"Gek genoeg is lavendel niet alleen geschikt om aroma’s of oliën te maken, maar ook in de keuken is lavendel een zeer geschikt kruid. Het heeft een bitterzoete smaak. In azijn, ijs, salades, soep, vis, lamsvlees en jam kan lavendel goed worden gebruikt. Op een echte English high tea zal de lavendeljam niet ontbreken. Lavendel in combinatie met (room) boter, dille, bonenkruid en salie vormt een lekkere kruidenboter.

 

Zelfs lavendelthee is erg lekker en wordt ook op medische grond gedronken."

 

http://www.leerwiki.nl/Wat_is_Lavendel

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...