The Puma Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Ik zie opeens krullende bladeren en aan onderkant van de blaadjes is het net of er schimmel op zit (luis?)Wat kan dat zijn, en hoe is dat de behandelen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Er bestaat zoiets als de grote appelbladroller, een mot. Misschien is dat het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Luis en schimmel zijn 2 verschillende zaken zonder verwantschap.Plaats anders even een foto. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Plaats anders even een foto. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Ik denk dat ik weet wat Puma bedoeld. Heb het zelf ook gehad vorig jaar bij mijn appelboom en als je de gekrulde balderen dan openvouwt zie je een soort van pluizige substantie. Dit werden bij mij rupsjes. Ik heb vorig jaar echt enkele takken weg moeten halen omdat die geheel onder de kleine rupsjes zaten. Daarmee was het probleem verholpen. Dit jaar ben ik extra allert en heb zelf al wel een blaadje of 3 weggehaald waarbij ik het weer zag. Op die manier hoop ik te voorkomen dat het rupsjes worden en ik straks weer takken moet wegnemen. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Puma Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 Ik heb ook al een blad of 10 weggehaald.Inderdaad als je het blaadje openvouwt zit er een pluizige substantie op het blad (net zwarte eitjes of zoiets) Heb er nu Bayer Duoflor op gespoten, eens kijken of dit helpt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astrid Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Ik heb dit een keer gehad met een pas geplant boompje, het ding zag er zo triest uit het hele jaar, maar het jaar erop was het normaal en groeide het als kool...uhhh als een gezonde appelboom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Ben er inmiddels achter dat het bij mijn boompje gaat om de zogenoemde stippelmot. Heb zojuist alweer een stuk of 5 kleine rupsjes weggehaald. Nu maar hopen dat het daarbij blijft.... Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 ik zag vandaag weer de rupjes van de stippelmot, vorig jaar ook gehad en die takjes er uit gekniptde foto's zijn niet echt scherp, maar het geeft wel 'n beeld van hoe het eruit zieteen soort webje met een hoop friemelende zwarte rupsjes:het motje zelf heb ik nog niet gezien dit jaar het komt niet alleen voor bij appelbomen, 3 jaar geleden langs een fietspad hier een hele kant het leek wel sience fiction die ingepakte bomen Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts