Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik probeer het gewoon. Als het niet oké is, moderatorenteam, weg ermee.  Bij voorbaat excuses. ;)

Per ongeluk zware shag gekocht in Duitsland, ik lust het echt niet, ik rook alleen halfzwaar.

Het gaat om 5 pakjes R o c c o, 38 gram, prijs was 5,95.

Mogen voor dezelfde prijs weg, koper betaalt de verzendkosten.

Misschien iemand in het westen, zware shag rokend, kan een poosje voordelig een heel tevreden roker zijn.

NB iemand gevonden die het op wil roken

aangepast door HuubvG
titel en tekst gewijzigd
Geplaatst:

Ik woon helemaal in het westen aan de kust, maar zelfs van daaruit is het heel aantrekkelijk om even op en neer te gaan naar Duitsland, op 1 pakje shag zit al ruim 10 euro prijsverschil, dus ga maar na als je een boel sloffen koopt. Je kunt er ook een uitje van maken en meteen wat goedkopere boodschappen doen en je tank vullen daar. .. Ik ben verstokt roker (ik weet, slechte gewoonte) en de prijs is OK, maar ik rook sigaretten....

Mocht het onderwerp niet OK of te off-topic zijn voor de moderatoren : shag kun je ook prima composteren, met de rook van tabak kun je insecten op afstand houden, tabaksplanten zijn hartstikke mooi..🥲

• HuubvG changed the title to Tabaksplanten - eindproduct - opgelost
Geplaatst:

@driepinter, ik heb al iemand gevonden die het op wil roken.

Wat je zegt over de nuttige eigenschappen van tabak is zeker waar. Het is niet alleen slecht voor ons, maar de nicotine is ook geschikt als bestrijdingsmiddel. Ook al is het verboden, ik heb het weleens ingezet bij een plaag van ongewenste insecten. Peuken shag laten weken, door een zeef laten lopen in een spuitfles. Peuken en restjes tabak gooi ik ook wel bij de compost. En ik heb een paar jaar geleden zelf tabak gezaaid, in de tijd dat de prijzen zo absurd begonnen te stijgen. Dat werd niks, het drogen en fermenteren is nog een heel gedoe.

In Duitsland kom ik inderdaad westerlingen tegen, in de rij voor de kassa. Ze gaan met dozen vol de winkel uit. Tanken doe ik vlak over de grens bij Nieuweschans. Het scheelt bij elkaar zo veel, dat ik de auto ervan kan bekostigen. Anders zou alleen het roken al te duur zijn voor deze arme AOWer...

En onze overheid maar klagen, ze lopen miljoenen mis. Zielig toch? :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...