Rookie Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april Hoe werkt zoiets eigenlijk? Ik heb dus een klein kasje, dat ik eigenlijk niet ten volle benut, omdat ik niet echt weet hoe het werkt. Zoals vandaag b.v., het is er nu een graad of dertig, want de zon staat er vol op. Maar vannacht koelt het weer af tot de buitentemperatuur. Als ik daar plantjes in zet worden ze overdag dus heel warm en 's nachts weer ijskoud. Nu lees ik hier dat mensen hun kas dus gewoon gebruiken en ik lees ook over koude bakken met glas erover. Als ik dat goed begrijp, hebben de plantjes daar dus geen last van? En dan zou ik de plantjes, die als eerste de grond in gaan, snijbiet en sla b.v., dus gewoon in de kas voor kunnen zaaien? Quote
Patrijs Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april (aangepast) In de kas of platte bak kan je het hele jaar door sla etc. telen. Wordt het te warm dan leg ik ramen een stukje open of bij de kas de deur. Als je het een beetje mikt kan je in okt en febr de kas vol zetten en dat oogsten voor er bijv. de paprika´s en tomaten in gaan. Een foto van begin febr. 2023: Koolplanten vroege tuinbonen voorjaarsgroenten en overwinterende potten en planten die voorgetrokken worden onder glas. Foto uit mijn Blog: 8 april aangepast door Patrijs 3 Quote De moestuin van Patrijs
Rookie Geplaatst: 8 april Auteur Geplaatst: 8 april Dankjewel! Dat is fijn, dan wordt mijn kas tenminste iets beter benut. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.