Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo, ik vraag me af of ik mijn enkelwandige PC-kas moet witten of anderszins beschermen tegen de zon als het erg heet wordt.

Ik las dat PC veel minder licht doorlaat dan glas, dus liever niet.

Het is een grote kas.

Wat doen jullie?

Geplaatst:

Ik heb toevallig vandaag mijn kasje gewit, omdat ze later in de week ruim 25 graden Celsius verwachten, en de afgelopen weken werd het al regelmatig 40 graden in de kas als de zon scheen. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik ook maar wat doe, e. Ik niet van die polycarbonaat kanaalplaten heb, maar heldere perspex platen ( covidschermen), EN ik heb alleen een raampje aan de ene kopse kant, en een deur aan de andere kant. Idealiter zou ik halverwege de kas nog raampjes moeten hebben, maar die heb ik dus niet.

Als jij wel van die kanaalplaten hebt zijn die inderdaad minder licht doorlatend, en als je ook voldoende raampjes hebt in je kas hoef je denk ik niet te witten. Ook al omdat je zegt dat je liever niet wit. Als je merkt dat het echt te heet wordt in de kas of als je blad van je plantjes verbrand kun je altijd nog tijdelijk werken met doeken. 

20250609_153658.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic