Geplaatst: 16 uren geleden16 u Gisteren een complete tomatenlijst gemaakt met kenmerken en instructies. Ontdekt dat ik veel oud zaad heb. Dus nu ben ik al dat oude (soms stokoude) zaad voor kiemtesten in de Deno aan het leggen, als maar de helft opkomt verdrink ik straks in de zaailingen 🫣. Enfin ik heb een plantenbiebje in de buurt, er zijn vast mensen blij mee. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Chatgpt maakte mij wijzer. Die zei dat oud zaad beter eerst geweekt kan worden voor ik het in de deno doe. Alles weer er uit gehaald 🥴 en in water gedaan. Morgen alsnog in de zakjes. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Op 2-4-2026 om 19:24, Gitta zei:januari vorig jaarJa klopt. Die had ik ook nog. En ze kwamen niet op geloof ik. Straks even nakijken. 5 uren geleden5 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 7 uren geleden7 u @Petrasmoestuin Mag ik je wat vragen? Zou je je quotes misschien ietsjes langer willen maken (met een paar woorden bedoel ik)?Ik snap nu helemaal niet waar je het hierboven over hebt richting Gitta. Ik heb net een pagina terug gescrolld en nu snap ik pas dat het over oude zaden NZ-Spinazie gaat. Dan heeft quoten toch niet zoveel zin? Ik denk dat alleen Gitta het begrijpt, verder niemand. Zou fijn zijn!
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @Petrasmoestuin net als dat je niet fluistert in gezelschap, is het ook prettig als je wat je zegf begrijpelijk houdt voor iedereen. Priveberichtjes aan wie dan ook horen niet in een publiekelijk topic thuis. @Dahli stelt een vriendelijke vraag. Ik sluit me daarbij aan. Het is prettig om niet door geheimtaal te moeten ploegen, of hele topics opnieuw te moeten lezen om te kunnen begrijpen wat wordt bedoeld. Gewone beleefdheid en common sense zijn de lijm die een gemeenschap van mensen prettig houdt, * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ja dat snap ik wel @Tanja65 maar dat gebeurt niet alleen bij mij hoor. Ik moet ook vaak scrollen om te begrijpen wat iemand bedoelt en zeker als ik niet elk uur in het forum lees, dan moet ik soms ook 2 pagina's terugscrollen. Maar ik krijg weer op mijn flikker, om even duidelijk te zeggen.Ik had eerst wat geschreven en weer weggehaald, maar nu jij het ook zegt, schrijf ik dit maar op. 😉
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.