Geplaatst: 7 uren geleden7 u Beste forumleden,Op onze moestuinvereniging zijn we aangewezen op slootwater voor de bewatering van onze plantjes. Dit water wordt via een pomp in grote tanks gebracht. Daaruit kun je, door je gieter onder te dompelen, water halen.Er zit een deksel op de tank, maar ook ik vergeet deze wel eens terug erop te schuiven. Daardoor kan er onder invloed van het zonlicht flink wat wier en algen in de tanks groeien. Dit verstopt de broes van onze gieters.Weet een van jullie misschien een oplossing om te voorkomen dat het wier in de gieter terechtkomt?De deksel consequent terugplaatsen is geen optie. Dat gaan we nooit voor elkaar krijgen. 😊
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ik denk dat er dan een tussenstap nodig is. Water met een emmer of gieter uit de ton halen en dan door een zeef in de gieter waarmee je gaat watergeven.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Auteur Ja, zoiets dacht ik ook al. Haalt wel de snelheid eruit. Gieter onderdompelen is een volle gieter in 3 seconden. Een gieter leeggieten door een zeef in een andere gieter duurt langer. Maar misschien hang ik inderdaad wel een zeef naast de tank. Moet ik maar wat meer mindfull worden. 😄 Dank @loes !
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Wat je misschien ook zou kunnen doen is een pantykousje over de tuit van de gieter trekken (eventueel vastzetten met een elastiekje) en dan de broeskop erover schuiven. Als je klaar bent met gieten, kousje eraf, binnenstebuiten keren en even door het water halen/uitspoelen. Enzovoort 😃.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Mijn vader heeft de opening van zijn gieter overspannen met een fijn gaas en vast geplakt met duck tapen om te voorkomen dat de visjes uit zijn vijver in de gieter terecht komen…. Mischien werkt dat ook tegen wier? 🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱☃️🌱
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur 49 minuten geleden, Dahli zei:Wat je misschien ook zou kunnen doen is een pantykousje over de tuit van de gieter trekken (eventueel vastzetten met een elastiekje) en dan de broeskop erover schuiven. Als je klaar bent met gieten, kousje eraf, binnenstebuiten keren en even door het water halen/uitspoelen. Enzovoort 😃.Dat klinkt als een goede oplossing! Het water kan dan makkelijk langs de prut in het kousje. Ga ik zeker proberen. Dank 😃!
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur 23 minuten geleden, Vrouwholle zei:Mijn vader heeft de opening van zijn gieter overspannen met een fijn gaas en vast geplakt met duck tapen om te voorkomen dat de visjes uit zijn vijver in de gieter terecht komen…. Mischien werkt dat ook tegen wier? 🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱☃️🌱Daar had ik ook aan gedacht. Met touw krijg ik dat niet strak. Blijft de duck tape wel zitten met al dat water?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.