Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tuin frezen in strijd tegen onkruid slim of?


Nouks

Aanbevolen berichten

In 2010 ben ik het gevecht aangegaan tegen heermoes in de siertuin. Ik kan je alvast zeggen dat frezen weinig helpt want de wortels van heermoes gaan tot meer dan een meter diep. Wat het beste helpt is uitputting, dus zodra er een groen puntje het licht ziet gelijk diep uittrekken. De grond afdekken is ook een mogelijkheid. Als je dit 4-5 jaar volhoud ben je de winnaar. Hier heb ik ook MCPA gebruikt om het proces wat te versnellen. Gebruik zeker geen andere middelen want die helpen niet! Momenteel zie ik nog heel af en toe een dunne heermoes opkomen die ik dan gelijk uittrek. Overigens heb ik ook nog een 100cm brede wortelbegrenzer ingegraven langs de buurman zijn grens om ingroei vanaf zijn kant tegen te gaan.

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 years later...
Op 9-9-2012 om 20:51, sokrates zei:

Je hebt spuiten en spuiten. Ik kan me best voorstellen dat mensen die voor hun levensonderhoud (lees: boeren/tuinders) groenten en fruit kweken hun toetrede moeten nemen tot bespuiten om ziektes te weren. Voor hobbytuinders begrijp ik ook dat mensen spuiten tegen Phyt (als andere maatregelen niet werken) of zelfs tegen een bladluisinvasie. Ik ben volstrekt geen eco-fundamentalist. Ik maak alleen onderscheid tussen een hobbytuinder en een professional. En tussen de redenen voor spuiten.

 

Het ging mij om de tip aan de OP om zijn perceel met zwaar gif onkruidvrij te maken. Dat vind ik ridicuul, om de redenen die ik hiervoor al gegeven heb. Onkruid hoort bij de tuin, en om te denken dat een short-cut met zwaar gif een optie is, dan leef je in een andere wereld dan de gemiddelde moestuinder.

 

De woorden van Jorieke zijn terecht, en daarom zal ik er verder ook geen woorden aan vuil maken, na deze: Astrid, het spijt me dat je zo zwaar tilt aan mijn (toegegeven, wel wat overdreven sterke) bewoordingen. Maar ik vind wel dat je wat lichtgeraakt reageerde. Als woorden van dergelijke strekking al reden waren om uit NL te emigreren, dan denk ik dat je toch wat tè fijnbesnaard bent.

 

Maar ik zou nooit willen dat je om mijn woorden je deelname aan dit forum staakt. Als je een terugkeer toch overweegt, dan bied ik je bij deze mijn excuses aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...