M06777 Geplaatst: 3 september 2012 Geplaatst: 3 september 2012 (aangepast) Hoi, Ik heb een paddenstoel in een pot ontdekt.Ben heel nieuwsgierig hoe die heet,deze paddenstoel.Ben al verschillende databasen met paddenstoelen tegen gekomen,ik kan het niet vinden. Misschien weet hier iemand wat dit voor soort is? Met vriendelijke groet Roeland 27 september 2012 aangepast door Gast Quote
hansi Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Deze is familie van het blauwwordend kaalkopje(Psilocybe cyanescens),puntig kaalkopje(Psilocybe semilanceata)en Psilocybe mairei,op alledrie kun je,mits je niet te veel gebruikt,goede lichamelijke conditie hebt en goede begeleiding,goed trippen.(Dit is geen aansporing om het te gaan gebruiken). Quote
M06777 Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Geplaatst: 27 september 2012 lol Bedankt voor de tip,maar euhm denk dat ik deze paddenstoel oversla voor de ultieme trip:P Ben er trouwens ook niet zo heel zeker van dat dit zwavelkopjes zijn. Kwam een paar foto's op internet tegen van de Goudgele Plooiparasol. Deze soort komt vrij vaak voor in kassen en in bloembakken. Hij parasiteert niet in ieder geval,en kan dus geen kwaad. Dit zijn dezelfde paddenstoelen,alleen Tis 2de generatie lol,de eerste 3 zijn dood gegaan. Tis wel grappig want de plant waar ze bij staan,deed het eerst heel erg slecht,en nu d.m.v van die paddenstoelen.groeit die als kool en lijkt weer helemaal terug te komen Greetzzzz M06777 Quote
svdr Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Is geen psilocybine-soort. Het is Leucocoprinus birnbaumii, een exotisch parasolzwammetje dat meereist op cocosvezel, en zo in de potgrond terecht komt. Giftige soort! Quote Stefan Van de Rostijne
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.