Ga naar inhoud

Mexicaanse Dragon, Tagetes lucidia

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens het oogsten van zaden, kwam ik dit plantje tegen. Het blad rook sterk naar anijs, hoewel het dragon afrikaantje wordt genoemd. Ook wel Mexicaans afrikaantje. Wie heeft dit al gebruikt als kruid, wat gebruik je, plant, bloem ?

Geplaatst:

Het hallucinerende is niet mijn doel. Er staat vermeld dat het in kleine hoeveelheden gebruikt kan worden in de keuken, wil graag weten hoe, wat en waarbij? Wellicht dat iemand ermee bekend is

Geplaatst:

Kwam die van jou ook uit de carrousel?, Dennis? Vind het wel een tagetes mét. Kiemde en kwam hier erg traag op gang. Ben er nu blij mee. Bij de kip, ga ik doen. De blaadjes dan waarschijnlijk?

Geplaatst:

Nee de zaden komen van tabernalzaden

Volgensmij zowel de bladeren als bloemen is bruikbaar in gerechten, de blaadjes schijnen ook lekker te zijn in kruidenboter. De geur lijkt erg op dragon dus in gerechten waarin je dragon gebruik kun je dit ook gebruiken lijkt me.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...