Geplaatst: 2 november 201213 j Net gemaakt, (we hebben het nog niet gegeten, want Lie werkt laat..) dan kunnen de smaken nog lekker intrekken. De yakon is er heerlijk in, lekker knapperig en fris samen met de currysmaak Doe 3 eetlepels zonnebloem of andere olie in de wok en verhit de olie zachtjes. Voeg drie theelepels kerriepoeder, 1 theelepel komijn gemalen, 1 theelepel koriander gemalen, 3 grote tenen knoflook fijngehakt en een fijngesneden peper (jalapeño bv) toe. Wok dit 30 seconden op hoog vuur.Voeg dan een fijngesneden ui, een halve bloemkool, twee groene paprika`s in grote stukken en een grote ( ik had drie kleine) geschilde yakon-knol in niet te dunne ringen gesneden toe.Wok nog enkele minuten, voeg er dan een blik tomaatblokjes bij en zout of maggi tuinkruidenbouillon ( dat doe ik altijd ipv zout in de wok). Laat minsten 5 minuten sudderen met een deksel op de wok. Controleer of de bloemkool en yakon gaar zijn. Voeg enkele gekookte aardappels in stukken toe, of voeg al eerder bij de bloemkool een zoete aardappel in niet te grote stukken toe. Ik had nog gekookt kippenvlees van soep maken over en heb dat in stukjes erdoor geroerd.Je kunt er bij het serveren natuurlijk gehakte korianderblad over strooien..helaas is mijn koriander bevroren... 3 november 201213 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 november 201213 j klinkt goed gaan we proberen van de week(dit weekend even nog niet want zoonlief eet mee en die is meer van de gepaneerde lapjes met gebakken aardappeltjes)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.