Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben hier een taluutje in de tuin waar ik nu 2 jaar op een rij pompoenen heb gehad.

Ze stonden niet exact op dezelfde plaats, groeit toch wel vol.

Ik zou daar dit jaar weer graag pompoenen zetten maar vraag me af of dit niet slecht is....

Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.

Geplaatst:

Dat heb ik ook wel eens aan de hand gehad. In plaats van vruchtwisseling kan je ook "grondtransplantatie" toepassen. Behalve potgrond kan je ook grond nemen uit een deel van de tuin waar je je pompoenen nooit neer zou zetten.

Geplaatst:

Oh nee, dat gaat hier niet met die zware klei/leemgrond. Das echt geen doen.

Ik denk dat ik dan beter een andere plaats ga zoeken voor de pompoenen en iets anders op het taludje ga zetten.

Wat denken jullie, dat het volgend jaar weer wel zou kunnen?

Geplaatst:

Je kan dat stukje gewoon in je vruchtwisselsysteem mee laten draaien. Na pompoen kan naar mijn idee alles volgen. Maar misschien heb ik je met het woord "grondtransplatatie" wat afgeschrokken. Het klinkt rigoreuzer dan het is, hoor. Het wortelpakket van een pompoenplant neemt ongeveer 30 CM lengte, breedte en diepte in beslag. Dat is 2 emmertjes uitspitten, wegdragen en opvullen.

Geplaatst:

Ja dat is zo, dat valt wel mee.

Maar ik kan niet meer zien waar ze vorig jaar precies hebben gestaan, dat is een taludje van 2,5 x 6 meter en ik heb ze daar gewoon verspreid neer gezet dus vorig jaar zullen ze al niet precies op de zelfde plaats hebben gestaan als het jaar daarvoor en dit jaar zou het ook niet precies het zelfde plekje worden.

Maar misschien dat ik het wel zo kan doen dat waar ik ze nu ga zetten dat ik daar dan even wat verse grond met compost door doe, dan valt het idd wel mee.

Dank je wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...