Nancy Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Wij hebben hier een taluutje in de tuin waar ik nu 2 jaar op een rij pompoenen heb gehad.Ze stonden niet exact op dezelfde plaats, groeit toch wel vol.Ik zou daar dit jaar weer graag pompoenen zetten maar vraag me af of dit niet slecht is.... Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 misschien krijg je wat meer bewaarschimmels, kun je niet een deel van de grond vervangen? potgrond oid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Dat heb ik ook wel eens aan de hand gehad. In plaats van vruchtwisseling kan je ook "grondtransplantatie" toepassen. Behalve potgrond kan je ook grond nemen uit een deel van de tuin waar je je pompoenen nooit neer zou zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nancy Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Oh nee, dat gaat hier niet met die zware klei/leemgrond. Das echt geen doen.Ik denk dat ik dan beter een andere plaats ga zoeken voor de pompoenen en iets anders op het taludje ga zetten.Wat denken jullie, dat het volgend jaar weer wel zou kunnen? Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 ja ik zet m elk jaar op de compost hoop.. is dat misschien een idee.. nu berg met afval maken en daar een zak potgrond over heen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Je kan dat stukje gewoon in je vruchtwisselsysteem mee laten draaien. Na pompoen kan naar mijn idee alles volgen. Maar misschien heb ik je met het woord "grondtransplatatie" wat afgeschrokken. Het klinkt rigoreuzer dan het is, hoor. Het wortelpakket van een pompoenplant neemt ongeveer 30 CM lengte, breedte en diepte in beslag. Dat is 2 emmertjes uitspitten, wegdragen en opvullen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nancy Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Ja dat is zo, dat valt wel mee.Maar ik kan niet meer zien waar ze vorig jaar precies hebben gestaan, dat is een taludje van 2,5 x 6 meter en ik heb ze daar gewoon verspreid neer gezet dus vorig jaar zullen ze al niet precies op de zelfde plaats hebben gestaan als het jaar daarvoor en dit jaar zou het ook niet precies het zelfde plekje worden.Maar misschien dat ik het wel zo kan doen dat waar ik ze nu ga zetten dat ik daar dan even wat verse grond met compost door doe, dan valt het idd wel mee.Dank je wel. Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts