Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pootaardappelen lopen tergend traag uit

T&M

Recommended Posts

Hey mijn pootaardappelen lopen maar zeer moeizaam uit staan nu al 5 weken iop ren zeer lichte plaats met om en bij de 8 graden. Zijn momenteel zo een 8 mm uitgelopen. Id eerste keer dat ik aardappelen wil telen en zemmoeten binnenkort toch de grond in niet? Heb vroege en middenlate.

8 mm klinkt juist goed. Zodra de vorst weg is kun je daar een poging mee wagen. Hoeft echt niet veel langer te zijn dan die 8 mm. Dat geeft alleen maar kwetsbare spruiten. Ik zelf leg ze bij kamertemperatuur in een licht venster. Dan gaat het sneller, maar moet je goed oppassen dat ze niet te lang worden. Zodra dat dreigt, leg ik ze koud. Ik heb ze nu op een mm of 4, maar volgende week ga ik uitpoten, als de voorspellingen beter worden.

deze kunnen dus komend weekend de grond in!

alsook de plantajuinen, knoflook en de erwten wat dringend naar buiten moeten.

De jonge kool (spruitjes en savooikool) en spinazieplantjes mogen dan ook naar buiten wellicht? komt geen zware vorst meer aan het schijnt.

Geld da ook voor de andere genoemde? Bv spinazie en koolsoorten kunnen toch tegen lichte vorst in hun jong stadium of ben ik mis? X. Ivm afdekken. Ik neem aan dat het afdekken van de jonge aardappelplantjes met noppenfolie voldoende zal zijn?

• 3 weeks later...

echt helemaal niks. Schade kan soms meevallen, alleen wat verdroogde bladranden bv en er doorheen groeien. Maar het hoeft maar een béétje meer te zijn en de plant gaat plat.