Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen op plaats van compostvat vs naaktslakken (y/n)

Zengrow

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb vorige week mijn compostvat een meter of twee verplaatst. Nu zou ik graag een pompoenplant op de plek zetten waar het vat voorheen stond. Ik heb echter bijzonder veel naaktslakken (van die rauwe 'saucissen') in onze tuin, in het bijzonder natuurlijk rond het compostvat.

Iemand enig idee of het de moeite is om te proberen een pompoen hier te planten? Of zou ze in een mummetje door de naakte veelvraten worden verorbert.

Ik heb hier kinderen rondlopen en wil geen slakkenkorrels gebruiken. Sommige vogels zijn het hier denk ik ook wel mee eens.

Leg om de te planten zaden koffiedik neer, door de korrelligheid blijven ze weg. Succes ermee.

Dank je. Vorig jaar heb ik koffiedik geprobeerd, de slakken bleven er echter niet gewoon op kijken. Einde zonnebloemen. Als jonge goochelaars op Zweinstein zaten ze s'nachts van onder tot boven netjes in de rij, aan tafel. Er was geen houden aan.

Maar ik ga het nog eens proberen. Misschien is de zonnebloem gewoon te onweerstaanbaar. Ik zal wel een hoop koffie moeten drinken wil ik de plant laten voorzien van een koffiedikpad, als in: wanneer hij aan zijn groeispurt gaat beginnen. Maar dat zal wel lukken