Zengrow Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Hallo allemaal. Ik heb vorige week mijn compostvat een meter of twee verplaatst. Nu zou ik graag een pompoenplant op de plek zetten waar het vat voorheen stond. Ik heb echter bijzonder veel naaktslakken (van die rauwe 'saucissen') in onze tuin, in het bijzonder natuurlijk rond het compostvat. Iemand enig idee of het de moeite is om te proberen een pompoen hier te planten? Of zou ze in een mummetje door de naakte veelvraten worden verorbert.Ik heb hier kinderen rondlopen en wil geen slakkenkorrels gebruiken. Sommige vogels zijn het hier denk ik ook wel mee eens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Leg om de te planten zaden koffiedik neer, door de korrelligheid blijven ze weg.Succes ermee. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zengrow Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Leg om de te planten zaden koffiedik neer, door de korrelligheid blijven ze weg. Succes ermee.Dank je. Vorig jaar heb ik koffiedik geprobeerd, de slakken bleven er echter niet gewoon op kijken. Einde zonnebloemen. Als jonge goochelaars op Zweinstein zaten ze s'nachts van onder tot boven netjes in de rij, aan tafel. Er was geen houden aan. Maar ik ga het nog eens proberen. Misschien is de zonnebloem gewoon te onweerstaanbaar. Ik zal wel een hoop koffie moeten drinken wil ik de plant laten voorzien van een koffiedikpad, als in: wanneer hij aan zijn groeispurt gaat beginnen. Maar dat zal wel lukken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Eigenlijk moet je grof gemalen koffie dik gebruiken. Wat ook te proberen is een klein emmertjes met bier erin ingraven zodat de rand gelijk is met de grond, dit lukte bij mij voor de halstarige slakken. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zengrow Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Ik zal de maling van m'n machine iets grover zetten. Ga ik proberen. Dank je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Aan iedereen vragen om koffie prut?? Ruilen voor een courgette in de zomer? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts