Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

prachtig!, Wat een mooie tuin heb je! En je kunt al vroeg vanalles oogsten. Mijn bietjes zijn nog laaaaaang niet zover dat we ze kunnen eten. Waarschijnlijk door de droogte toen ik ze gezaaid heb heeft het ontzettend lang geduurd voor ze opkwamen. Ik heb toen ook nog maar wat chioggia`s gezaaid, maar dat zijn nog maar ieniemini plantjes. Gelukkig staan er nog een paar potjes van vorig jaar in de kelder

Geplaatst:

Bietjes gezaaid op 29 en 30 maart 2 soorten.

Volgens de bd kalender, tja je gelooft er in of niet.

Houdt me er niet strikt aan hoor, maar in grote lijnen wel

Schrijf alles op in de kosmoskalender, vandaar dat ik het precies weet.

Mijn buren op de tuin zijn wel jaloers en vragen steeds hoe ik e.e.a. heb gedaan.

Geplaatst:

Maak jij ook dingen in Greetje, ik heb net weer aardbeien ingemaakt en merkte dat ik vergeten was wat zo te eten, zit alweer in potten voor ik dacht ik ga ze gewoon nu opeten

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ja hoor, bietjes kook ik voor en gaan dan in de vriezer.

Eigenlijk doe ik zo veel mogelijk in de vriezer, alleen de sperciebonen moet ik nog een oplossing voor vinden, zowel rauw als geblancheerd vind ik geen succes.

We eten ze wel hoor, maar vers toch het allerlekkerst.

En jam maak ik ook, alleen heb ik nog best veel potten van vorig jaar staan.

Dus de aardbeitjes snaai ik zo op, of op een beschuit, of op ijs met slagroom.

Geplaatst:

Mja mijn vrieser zit altijd al propvol, ik ben aan het wecken net als Jorieke maarja beide doen we dat voor het eerst x.

maar is totnu wel heel gemakkelijk als de smaak ook goed is vindt ik dat wel succes hebben.

Jam over van vorig jaar komt mij bekend voor

Geplaatst:

Wij zijn al een tijdje aan het inmaken in potten met twist-off deksels en dat gaat meestal behoorlijk goed. Je moet wel heel precies werken, en sommige groenten gaan beter dan anderen, maar het kost na het inmaken verder geen energie en ruimte in de vriezer. Vandaag bijv.heb ik het bloemkooloverschot in verwerkt tot bloemkoolsoep .

En behalve wat bietjes en stoofperen zijn de meeste potjes van vorig jaar wel op. Maar wij zijn dan ook geen jam mensen

• 2 weeks later...
Geplaatst:

i3t7bt.jpg

Gisteren wat aardbeien en rabarber in potjes ingemaakt.

Geen idee of het goed blijft,

Aardbeienpotjes helemaal volgestopt, maar na koken onder druk in de snelkookpan

zijn ze geslonken en gaan drijven.

Geplaatst:

Ik heb datzelde ook gedaan omdat ik jam genoeg had, aardbeien geweckt maar bleef niet goed door het gisten ging de deksels waarschijnlijk los.

nu ga ik van rest aardbei wat echt over is, limonade maken alla Joriekes recept, en ook dan de aardbei prut wat overblijft zo fruitmatjes maken.

Geplaatst:

Ja Jorieke noemt het fruitleer, maar dat klinkt zo of je er eetbare onderbroek van gaat maken (ideetje Jorieke )

dus ik noem het fruitmatje zoals dropmatje

Geplaatst:

Ik heb nog zoveel potten jam staan, daarom heb ik het op deze manier geprobeerd.

Heb de potten ieg geweckt in de snelkookpan, dus onder hoge druk.

Ik laat jullie tzt weten of het goed blijft op deze manier.

Geplaatst:

Vanvond even op de tuin geweest, was nog snikheet, maar nu begint het te rommelen en erg donker te worden.

Houdt niet van onweer brrrrrrrrrrr. Al 2 keer hier ingeslagen dus ik heb mijn portie wel gehad.

Aardappels gerooid en gauw even wat boerenkool geplant op die plek.

Verder 2 ronde courgettes geoogst, een paar worteltjes, een grote ui en de eerste spitskool.

En van de buurman aan de overkant een prachtig boeket met lely's gekregen, kwam hij me zomaar brengen, de schat.

Geplaatst:

Ja hier in de buurt 1 keer tv stuk, dat had iedereen in de straat.

En 1 keer het hele dak van het huis af,noodweer ging toen gepaart met een windhoos, wat een ellende.

Dus van mij hoeft het niet, regen prima maar onweer

• Nieuwe aanmaken...