Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi appelvrouw

Het boek vna maria treben is in duitsland alleen al meer als een miljoen keer over de toonbank gegaan jaren terug al en ook in Frankrijk word dat boek goed verkocht.

Het is de moeite waard omdat boek aan te schaffen want alles word er duidelijk in jip^en janneke taal uit gelegd en voor iedereen begrijpelijk.

Dat is het fijne aan dit boek en het leest heel plezierig. Vandaar dat het een goed verkocht boek is.

Geplaatst:
Alle Euphorbia's zijn giftig dus dan zouden volgens jou beredenering alle Euphorbia's tegen woelmuizen zijn.

Dat is mijn beredenering niet Nancy.

Ik kreeg hier in Frankrijk voor het eerst de kruisblad wolfsmelk aangereikt als hulpmiddel tegen de woelmuis. Het Franse woord voor mol is Taupe. Ook worden hier in verschillende botanische tuinen kruisbladwolfsmelk aangeplant, want, helpt bij de bestrijding van mollen en woelmuizen. Ik heb het nog even nagevraagd aan onze dorpstuindeskundige: de Euphorbia Lathyris zou door zijn geur en zijn giftige zaden de woelmuis ( Mulot) en de mol op afstand houden. In mijn voormoestuin zie ik daar enig resultaat van.

Het is niet aan mij hier nu een welles nietes discussie aan te gaan, als jij gelooft dat de Nederlandse vergissing met Moles en Mollen te maken heeft heb jij daar vast gelijk in. Maar voor Frankrijk en de Franse taal gaat dat niet op.

Het boek vna maria treben is in duitsland alleen al meer als een miljoen keer over de toonbank gegaan jaren terug al en ook in Frankrijk word dat boek goed verkocht.

Dank je wel Dymphna, ik ga eens kijken of er in de bibliotheek hier een boek van haar staat

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Over welk boek gaat het eigenlijk precies? Ik vind het wel interessant om te lezen misschien maar als ik ga zoeken krijg ik meerdere titels:

Geneeskruiden uit Gods tuin

Gezondheid uit de apotheek van God

Dan nog wat over genezingen, vrouwenkwalen en kinderziekten. Ik neem aan dat het 1 van de 1e 2 is? Komt dat "God" veel terug in het boek? of is dat alleen de titel?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb het boek: Gezondheid uit de apotheek van God

En nee, het woord God komt er niet vaak in voor hahaha.

Ze schrijft wel enkele keren als ze voorbeelden noemt van genezingen dat er tegen elke kwaal een kruidje is.

Ik vind het ook een fijn boek omdat de planten die zij beschrijft, op een enkele na, gemakkelijk te vinden zijn hier in het bos, bermen en slootkanten.

Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.

• 4 years later...
Geplaatst:
ik heb gisteren een hele hoop klein hoefblad kunnen plukken

Ik lees over klein hoefblad:

"In bijlage 1 van het warenwetbesluit kruidenpreparaten is vastgelegd welke plantensoorten mogelijk giftige PA’s* bevatten. Hierbij valt te denken aan klein hoefblad, smeerwortel of kruiskruid. Thee van deze planten bevatten eigenlijk altijd te veel PA’s."

* pyrrolizidine alkaloïden

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic