Jeroen81 Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Hallo mensen, Wat een geweldig forum hier en zoooo veel bruikbare tips!!! Geweldig Toch een vraag: ik heb zelf dit jaar voor het eerst een moestuin en thuis al druk aant zaaien in kasjes. Waaronder ook bloem- rode- en spruitkool. Mijn vraag is dan ook als ze straks de tuin in gaan moet ik dan iets rond om het steeltje leggen om de koolvlieg te voorkomen???? Zo ja iemand tips wat er omheen te leggen?? Quote
kleineke Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 je kan een koolkraag maken. uit zwaardere/steviger plastiek snij je 15x15 vierkant. In het midden maak je een kruis en zo leg je het om de kool heen. Dat zou moeten helpen.Ik heb hier een stuk rubber liggen waar ik die koolkragen uit ga maken Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/
RobO Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 wij maken m van dakleer, zit een klein beetje bitumen in, ik denk dat dat afschrikwekkend werkt Quote
wilmer Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Ik heb net nieuwe automatten gekocht en denk erover de oude hiervoor te gebruiken. Zou dat werken? Quote
-sanne Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Wij maken koolkragen ook van dakbedekking, wordt gloeiend heet in de zon. Denk dat de eitjes die erop vallen dat nooit overleven. Quote
drahreg 48 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 hallo, ik maak de koolvoet bescherming van oud vijverplastic 1,5 mm dik werkt prima, gr Gerhard Quote breur van Hendrik Jan
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Kijk ook eens hier: bodemleven-en-bemesting-t8062.html koolkragen-maken-t1224.html En gebruik de zoekfunctie voor nog meer info! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.