Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Je hoeft ze niet persé te versturen hoor! Maar ben wel heel benieuwd naar smaaksensaties van andere mensen voor ik t wil kopen, gezien de smaak van tuinkers mij niet echt kan boeien.

Kerrie zou wel lekker smaken, maar als ze na t kiemen naar taugé smaken dan heeft dat ook weinig zin

Zijn er nog andere mensen op t forum die kiemen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Smaakt die echt alsof je een radijsje eet?

Geplaatst:
  • Auteur
Aha. Heb alleen nog de tuinkers uit de supermarkt geprobeerd. Eerlijk gezegd niet mijn smaak

Hebben jullie nog andere smaakervaringen met kiemgroenten? Ik wil er toch wel iets anders van proberen. Mosterdkers klinkt lekker, net als rucolakers en broccolikers. Maar of t er echt naar smaakt?

wat kost tuinkers uit de winkel?

Geplaatst:

Tuinkers boeit mij ook niet zo. Heb al de gehele winter, bijna continu rucolakers vanuit de vensterbank. Hééérlijk. Goede tip om zelf te proberen zaad te winnen.

Geplaatst:

Rucola kers.. zit daar verschil in vergeleken met gewoon rucola?? als je paar weken langer wacht heb je echte sla.. is dat toch beter voor de zomer denk??

Geplaatst:

Gekiemde zaden zitten barstensvol vitaminen, rauw gebruikt, heerlijk op de boterham met kaas, vis, door de pasta, en stamppot bijv. Groot voordeel is dat het niet gewassen hoeft te worden, groeit op water , en is altijd voorhanden en slakken komen er hier niet in . Echt een aanrader. Slechts een dag of 4 na het zaaien kun je oogsten, ideaal. http://www.seedo.nl/ruculakers-biologisch-gram-kiemgroenten-p-911.html?osCsid=d2ef948328a5a1202e4012c803333762

Ik heb alleen ervaring met de rucolakers.

Geplaatst:

Daar hebben ze wel veel bio zaden en veel keus in kiemgroenten

Ik ga denk ik een bestelling plaatsen als ik eruit ben wat ik wil.

Geplaatst:

Ja Helly, leuk hé. Prima service hebben ze daar trouwens. Ze hebben de perliet die ik nodig had, gratis thuisbezorgd.

De rucola zaai ik in het bakje wat je ziet op de foto, bevalt prima. Heb ook een soort van kiemtoren aangeschaft maar dat werkt, bij mij dan, niet; last van schimmels. i3bbbr.jpg

Geplaatst:

Ik heb nog genoeg 'schaaltjes' om ze in te strooien. Komt goed. En ik ga zeker de rucolakers proberen, en de mosterd en misschien ook de broccoli

Overigens is t fijn te horen dat zij ook een goede service bieden. Merk ik ook aan 'mijn' leverancier.

Geplaatst:

In dit bakje wordt een soort van roostertje gebruikt waar de zaden op liggen. Wat gebruik jij daarvoor?

Geplaatst:

Eeh.. ik was van plan er lege bonsai bakjes/schaaltjes voor te gebruiken. Maar ik was vergeten dat er ook nog een roostertje in moest

Vraag ik me af of ik dat er zelf in kan maken met behulp van wat ijzerdraad en gaas ofzo? Of andere ideeën?

Geplaatst:

Zolang het maar zo fijn is dat de zaadjes erop blijven liggen en het moet wel wat op hoogte in het bakje blijven hangen. Ik heb zelf geen idee wat daarvoor te gebruiken. Hoor ook graag een idee

Geplaatst:

Hoe vochtig moet je dat zand dan houden? En gewoon wit zand? Zand uit de tuin?

Geplaatst:

Ja in die potten zit 1 gat. Bij de meesten zit er een schaal onder.

Geplaatst:

misschien daar een papiertje overheen leggen (keuken papier of een koffiefilter ofzo) en dan elke dag lekker wat water geven. In het begin hoeft natuurlijk niet heel veel, maar als ze groter zijn en je ze nog niet gaat eten, hebben al die sprietjes wel wat nodig.

Geplaatst:

Dat is ook wel een goede oplossing. Thanx Jorieke

Geplaatst:

Seedo, een top site.. alleen kijk wel even verder rond.. mijn ervaring zegt ook dat ze bij sommige producten ernstig duur zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic