Lisette Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Hallo allemaal, Aangezien vorig jaar de rupsen en slakken meer kool hadden dan wij heb ik dit jaar wat voorzorgsmaatregelen genomen. Koolkraagjes direct na het planten en vorig weekend een tunnel van vitrage gemaakt.Ik heb de hele onderkant met steentjes vastgelegd en hoop dat die barricade de slakken tegenhoud of is dat te optimistisch van mij en wat zou ik er dan nog meer tegen moeten doen ?? Bedankt alvast,Groetjes Lisette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaaikeHilk Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Hoi Lisette, Wij gebruiken kleingemaakte eierschillen. Deze prikken voor de slakken en dan gaan ze niet verder. Bij ons werkt dat heel goed. De sla staan nu al een week buiten en broccoli meer dan een maand, en ze doen het nog steeds super goed! Je kunt hiervoor ook vogelzand of kleingemaakte schelpen gebruiken.Wat ook werkt, misschien iets minder effectief maar lukt wel, is tuinkers door laten schieten, uit de grond halen en eromheen leggen. Veel succes, en hopelijk dit jaar meer voedsel voor jullie dan voor de slakken! Quote Oui oui oui, la vacha qui rit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisette Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Dat met die eierschillen ga ik zeker uitproberen...zal ze idd ook rond mn sla en andijvie gooien daar zijn ze ook gek op.Bedankt voor de tip !Groetjes Lisette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts