Miss.J Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 ik ben op zoek naar verschillende peper en paprika plantjes.Heel graag wil ik Jalapenoplantjes...maar andere soorten zijn ook welkom.Dus wie o wie heeft er een paar over en wil ze voor een leuk prijsje verkopen Ik woon in Vlaardingen dus Regio Rotterdam is prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 ik heb welwat Jalapenoplantjes over, maar ja , kom je in de buurt van Haarlem binnenkort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss.J Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 staat niet gepland...maar wie weet, ik hou het even in gedachte, bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Ik moet wel naar Haarlem deze maand en den haag en Vlaardingen is geen grote afstand ik heb ook paprika plantjes. Ik wil ze wel mee nemen. Uit Haarlem. Stuur mij maar een pb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss.J Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 dat zou wel heel tof zijn! als het niet te omslachtig wordt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Deze afspraak staat al in mijn agenda. Nu nog even kijken of de ruil kan plaats vinden. Ik ga er voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss.J Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Ik heb je een PM gestuurd!Echt supertof van je!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 aangezien ik niet een juist topic kan vinden gooi ik mijn vraag maar hier neer aangezien het toch ook over paprika en pepers gaat. Vandaag heb ik mijn peper plant in een grotere pot gezet. Nu pas de plant eigenlijk niet echt meer binnen.Vanmiddag had ik de 2 van mijn paprika plantjes samen met een tomaat en de peper plant voor een uurtje buiten gezet.Zouden ze het redden om straks misschien gewoon buiten te blijven staan? En wat is dan verstandiger: in de volle grond of in potten houden (misschien ivm regen ofzo). Vorig jaar heb ik mijn peper plant binnen gehouden dus niet buiten en paprika heb ik dit jaar voor het eerst. Vandaar mijn vraag Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 hierbij nog even de foto van de plantjes Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieterbl Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 aangezien ik niet een juist topic kan vinden gooi ik mijn vraag maar hier neer aangezien het toch ook over paprika en pepers gaat. Vandaag heb ik mijn peper plant in een grotere pot gezet. Nu pas de plant eigenlijk niet echt meer binnen.Vanmiddag had ik de 2 van mijn paprika plantjes samen met een tomaat en de peper plant voor een uurtje buiten gezet.Zouden ze het redden om straks misschien gewoon buiten te blijven staan? En wat is dan verstandiger: in de volle grond of in potten houden (misschien ivm regen ofzo). Vorig jaar heb ik mijn peper plant binnen gehouden dus niet buiten en paprika heb ik dit jaar voor het eerst. Vandaar mijn vraag Dat gaat prima hoor, zolang de minimum (nacht)temperatuur maar niet onder het vriespunt komt. Eigenlijk als de minimum temperatuur hoger is dan 10 graden is ideaal.  Ik zou potten aanraden omdat je dan makkelijk kan controleren wat het vochtgehalte is. Volle grond gaat ook, zolang het maar niet te nat of te droog wordt.  Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 dankjewel!Dan gaan we even door met afharden zodat ze binnenkort buiten kunnen blijven Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Bijkomend voordeel met potten: bij storm / veel wind / veel regen, kan je een pot eventjes binnen zetten. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts