thea Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Stan Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2013 Ik heb de blauwplaat stropharia maar, deze zat vol met maden dus of de kloon gaat lukken ? Dat moeten we even af gaan wachten anders heb ik dus op de MTFD ook wat bietenputzwam in de aanbieding. Zelf gebruik ik bietenputzwam omdat deze zwam dus vaak op vergeten bietenputten groeide en in mijn beleving is dat wel grappig ondanks dat blauwplaat stropharia wel mooier klinkt.Ook heb ik wat laurier(30-40 stuks) op stek staan en tot nu lijkt het goed te gaan. Dus ook dat laat ik nog even weten of dat mee gaat naar de MTFD. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 De blauwplaat stropharia slaat in enkele bakjes al aan dus als er iemand is die er wat mycelium van wil ? laat dan even weten. De foto's van de stropharia en groei van het mycelium maak ik morgen en plaats ik weer in het paddenstoelen kweektechniek draadje.Met de grijze oesterzwam pluggen gaat het niet zo heel goed . Daar wil ik dan ook nog even nieuwe voor gaan maken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 Ik vind de bietenputzwam dan weer erg interessant klinken..Zelf heb ik nu alleen shi takes op eiken in de wacht voor op zijn vroegst volgend jaar en twee stammetjes geënte haagbeuk waarvan het er een goed deed, en een heel slecht.De laatste vlucht van de haagbeuk is van het weekend opgegeten door een hele dikke ( en nu heel gezonde) naaktslak..ik had er geen tijd voor... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Buiten broed en pluggen heb ik nu ook 3 sporenprints shiitake om te ruilen e.d. op de MTFD in mijn lijst gezet. (verstuur deze niet)Ik hoor het wel als er liefhebbers zijn. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
geedee Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 (aangepast) Shitake heb ik wel interesse in Stan Kan ik evt iets voorbereiden van eikenhout waar ik na de dag de sporenprint op kan verder laten groeien? 30 augustus 2013 aangepast door Gast Quote
Stan Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Geedee, 1 print is dus nu van jou. Ik zet het in de lijst. Komt er verder niemand mag je ze ook alle 3 wel hebben. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Geedee, wat een leuke fant zelf gemaakt ?Ik zal straks of morgen het kweektechniek-draadje even een update geven met wat en hoe sporenprint te gebruiken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
geedee Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Nee die fant heb ik van t net "geleend" Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Ja graag enige uitleg Stan, want ik heb immers wel belangstelling ( voor alles wat met shi takes te maken heeft, is mijn favoriete paddenstoel) maar wat ik dan met die sporenprint ga doen is mij niet duidelijk. Verder: Heb je wat met olifanten of zo? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 @appelvrouw, ik heb net het draadje kweektechnieken een update gegeven met hoe en wat met een sporenprint. Kijk daar even voor meer info en JA,ik heb van kinds af een olifanten TIK ( mijn vrouw is daar ook mee besmet ) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Olifantentik hè..heb je daar wel plek voor in je Amsterdamse stadshuis?Deze zijn op weg naar A`dam..als je ze wilt..de kleinste is zielig, heeft zijn tandje afgebroken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 31 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2013 @Appelvrouw ze zijn leuk. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 mooi!..ze gaan bij de aardbeizaadjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 5 september 2013 Auteur Geplaatst: 5 september 2013 Ik heb nog in de aanbieding een hele kleine stek van een Vijg.hier onder op de foto de aller kleinste rechts. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
thea Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 als hij er nog is.wil ik hem wel. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Stan Geplaatst: 6 september 2013 Auteur Geplaatst: 6 september 2013 @Thea, de 2de is ook voor jou. Staat al in het lijstje. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
thea Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 dank. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Stan Geplaatst: 12 september 2013 Auteur Geplaatst: 12 september 2013 Even wat extra uitleg over de workshop oculeren en enten. Wat ga ik laten doen op de MTFD aan oculeren en enten ? In het kort ga ik niet alles uitleggen of de beste tijd in het jaar of welke soorten je het beste gebruikt als onderstam e.d. Wat ik wel ga laten doen is het maken van meerdere oculatie's en verschillende soorten enttechnieken zoals : plakent, oogent(oculatie) en ik denk een driehoeksent. ik zal deze morgen even in het draadje van de enttechnieken plaatsen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Stan ik vind het super wat je doet met de paddenstoelen. Ik bedoel wat je allemaal voor ons aan t voorbereiden bent Printplaatjes en pluggen en kweekbakjes Je wilt steeds niets van mijn lijst, behalve wat zaadjes, een zaailing en wat verdwaalde olifantjes... ( ik zoek iets wat 2 dagen in de auto overleeft..we gaan vanaf a.s.donderdag er een minivakantie voor plakken...)Misschien mag ik je een lekkere rode biokool uit eigen tuin aanbieden? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 12 september 2013 Auteur Geplaatst: 12 september 2013 Jet, als je eens het paddenstoelen virus hebt wil je 24/7 met schimmel in de weer zijn De tuin : leuk, de moestuin(ehh hum de 2m2 en 70 potten ? *) nog leuker maar, de paddenstoelen het leukste en ook zeker het mooiste om te zien groeien. En of ik nu A wat geld uit geef aan wat pluggen e.d. of B er iets van koop dat ik niet nodig heb ? En mijn hoop was 10 tot 15 % van de aanwezige forumleden de 21ste a.s. te kunnen vermaken en dat is nu veel hoger. De spekulaasplankjes had ik liggen en zouden naar de zolder gaan ? dus geen pijn van.* is dus ook een van de redenen dat ik eigenlijk erg weinig zoek. Ook geef ik bij deze even aan dat de echte kruisdistelplantjes( voor Jet en joriek eerg iel zijn.(staan te -lang-binnen) 1 heb ik 14 dagen geleden buiten in een pot gezet en deze gaat echt 100% beter(dus zo snel mogelijk uitplanten a.u.b.)En als er maar geen tarwe in zit is een kool, zaden van iets echt Frans of wat dan ook altijd leuk Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 Mooi ( Ik heb dat virus (nog) niet zoals jij..weet wel dat het een enorme kick is als er plots na 3 jaar een stam vol met shi-takes schiet ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Geplaatst: 16 september 2013 Ik heb vandaag mijn lijstje wat op gefrist. Ik heb nog enkele grijze oesterzwampluggen en eventueel een shii-take sporenprint in de aanbieding, de rest aan paddenstoelen broed is al vergeven. Ik zal vrijdag ook kijken of ik nog wat anijschampignons kan scoren t.b.v. de kloon workshop. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2013 Geplaatst: 16 september 2013 Ik heb wel belangstelling voor de grijze oesterzwampluggen..in welk soort hout zou ik die kunnen enten?Edit: oeps die staan al op mijn lijstje... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.