Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pottenpers(je)


dennislp

Aanbevolen berichten

Wat dachten jullie van een stukje gootsteen afvoer pijp daarin een passend rondje maken met een zaad gaatje { kan het schroefje zijn waaraan de druk handvat zit} die het pijpje afsluit. Nu alleen nog maar vullen. Succes. nee nee geen dank voor het idee.

Biologisch ? vermeng het zand met verteerde stalmest. of zoals ik het doe. Keukenafval in een emmer laten rijpen en deze subtantie vermengen met zand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, die persjes zijn prima, is goed over nagedacht, veert terug, gaatje in de bovenkant om te kunnen lossen, formaat prima voor in de zaaibakjes, lekker vierkant voor veul blokjes in een klein zaaikasje en maar euro 3...

net weer 48 blokjes gemaakt voor de kool en sla, gaan meteen de grond in als de plantjes een cm of 8 zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Gebruikte zaaikasjes van een gestopte tuinder over kunnen nemen. En daar zat zo een pottenpersje bij, een ronde geen vierkante.

Meteen in gebruik genomen voor sla, afwachten hoe het zaaien gaat lukken. De kluitjes persen gaat best goed, afwachten hoe ze in vorm en vochtig blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik gebruikte tot een paar jaar geleden ook een pottenpersje, darna kleine potjes, maar sinds een jaar of 2 gebruik ik stukjes PVC-pijp.

Gewoon bij Van Vranenbroek (of bij de bouwmarkt als die niet in de buurt zit) een buis PVC van 32 of 40mm doorsnede gekocht en deze haaks in stukjes van een cm of 6 gezaagd.

Allemaal naast elkaar in een platte bak zetten en tot bijna de bovenkant vullen met losse grond, dan deze aandrukken. Buisje is dan tot ongeveer de helft vol, bijvullen met minder stevig aangedrukte grond en daarin zaaien/planten.

Ik zet de buisjes dan allemaal op een bevloeiingsmatje dat ik constant nat houd, en ze krijgen gelijk precies genoeg water.

Bij het verplanten het kluitje voorzichtig uit het buisje drukken.

2016030822232120481475702447.jpg

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...