Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hall allemaal,

Ik ben een beginnend moestuinliefhebber en ik heb een vraag over mijn paprikaplanten.

Nu heb ik een vraag over de verzorging mijn paprikaplanten.

Ik heb mijn zaadjes gekregen van vrienden. De zaadjes komen uit een zakje van ' unox, kweek je eigen biologische paprika's'.

Ik heb deze zaadjes begin maart in een kasje binnen voorgekweekt en vervolgens in grotere potjes en manden verpoot. Ze staan nu binnen in een mand (met een mix van potgrond en zand) achter glas in de vensterbank waar ze in de middag volop zon hebben (als er zon is tenminste).

Nu zitten er al heel veel bloempjes en vruchtjes aan de takken. Maar nu vraag ik me af of die niet moet snoeien. Zo'n klein plantje kan toch niet zoveel vruchtjes aan? En zo ja, hoe moet ik ze snoeien? Kan ik ze er gewoon afknippen. En hoeveel moet ik dan wel aanhouden?

In de bijlage heb ik een aantal foto's toegevoegd zodat mijn verhaal iets duidelijker wordt. Zoals je ziet verkleuren de kleine vruchtjes bij de ene plant al. Maar dit zijn nog lang geen grote paprika's. Ben ik misschien al veel te laat met snoeien?

Misschien komt het wel heel dom over, maar ik heb ook geen idee. En ik kan er weinig over vinden op internet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes, Heidy

Geplaatst:

Als een paprika- of peper plant het niet aankan, dan stopt die er uitzichzelf mee. Ik bedoel met het aantal vruchten en bloemen. Bij goede verzorging komen er meer vruchten tot 'wasdom' dan bij verwaarlozing. De bloemetjes vallen vanzelf af als de plant zijn/haar max heeft bereikt. Als je plant vol vrucht hangt, komen er ook nauwelijks bloemetjes bij. Pas als je de vruchten oogst, wordt de plant weer actief.

Je doet het dus helemaal goed, en je hoeft niet te snoeien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...