Geplaatst: 19 maart 201114 j Mogen pompoenen ook tamelijk verse paardenmest?Dacht dit gehoord te hebben.Want dan kan ik op een plaats in mijn tuin dit jaar de pompoenen zetten. Alvast bedankt Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 19 maart 201114 j Mogen pompoenen ook tamelijk verse paardenmest?Ze kunnen niet tegen verse paardenmest maar wat versta je onder tamelijk verse paardenmest Jim ? -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 20 maart 201114 j Volgens mij ligt je paardemest toch nu al in de tuin, in Mei kun je pas pompoenplanten planten, dus lijkt mij geen probleem injouw geval daar pompoen te zetten. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 20 maart 201114 j Auteur Neen die moet er nog komen maar weet alleen niet precies wanneer,maar het gaat dus? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 20 maart 201114 j Als het niet verse mest is kan het, wat je ook kunt doen is ze aan de rand van je normale groentetuin zetten en de planten richting hetversemest deel laten groeien, dan staan ze niet in de mest maar groeien wel over een stuk met mest wat je nog niet gebruikt. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 20 maart 201114 j Auteur Ja ze komen op een plaats te staan wat toch wel een aantal meters van de nu nog moestuingedeelte.Ze komen op een plaats te staan waar nu nog gras is.Maar hoe oud moet het minimaal zijn? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 20 maart 201114 j maand of 2-3 zou ik aanhouden als het lekker op het veld ligt zal regen en zon voldoende invloed hebben gehad. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 20 maart 201114 j Auteur OK,ja dan kan ik anders ook wel de wat oudere mest er tussen uitzoeken en dan op die plaats storten/leggen. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 20 maart 201114 j Mogen pompoenen ook tamelijk verse paardenmest?Hoe vers is jouw paardenmest Jim ? Pompoenen blijken op dat gebied best wat te kunnen hebben . Ik ga dit jaar bijvoorbeeld voor het eerst pompoenen kweken en heb voor dat doel eind september vorig jaar bij iemand verse paardenmest uit de wei mogen halen. Verser kon niet want het kwam bijna letterlijk onder de kont van de paarden vandaan . Als mijn pompoenen ( ze moeten nog gezaaid worden) in mei de vollegrond in gaan is die mest 7 maanden uit. Ik heb wat info gezocht bij ervaren pompoenkwekers en paardenmest van ruim 6 maanden oud moet , mits goed door de bovenlaag gemengd, voor pompoenen geen probleem zijn. Misschien heb je hier iets aan ? -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 20 maart 201114 j Auteur Ja is handig om te weten.Ja en anders merk ik het wel. Welke pompoensoort is het beste voor de soep? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.