jurdup Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 heyMijn courgettes waren deze morgen mooi groen. Plots zijn deze van mooi groen naar een soort verkleurde grauw geel kleur gegaan. Iemand een idee, het is natuurlijk heel warm maar voor een courgette kan dit normaal geen probleem zijn. hebben al een aantal courgettes gegeten van de plant dus leek alles ok Zouden ze te weinig water hebben?? iemand een ander idee? alvast bedankt voor de hulp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 lijkt me een groeistoornis: te weinig water of te weinig voedingals ze al heel jong rotten aan de kant van de bloem zijn ze misschien niet bevrucht, komt wel goed met de andere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurdup Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 ik hoop dat het water is maar is raar geef ze iedere avond goed water omdat de courgettes veel vocht nodig hadden zeiden ze me. De grond staat vochtig aan de wortel dus ik dacht goed en zeker omdat de courgettes al een cm of 10 groot waren en plots worden die geel en verschrompelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Ik denk dat normale courgetteplanten met dit weer geen water hoeven, het is warm, maar het heeft ook behoorlijk geregend de afgelopen dagen. Ik zou ze pas na een week aanhoudende droogte water geven. Dus misschien staan ze juist te nat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts