Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Egelhuis bouwen


EdwinR

Aanbevolen berichten

egelhuis en dan de voorbeelden die ik gebruik wel te verstaan

 

15wyu131081427739926.jpg

25qt44i64231427739924.jpg

vr8ruq29581427739921.jpg

 

 

 

echter maak ik het zelf van (afval) stroken underlayment.

 

laagje verf eroverheen en klaar.

 

 

morgen gaat ik er 3 in elkaar zetten (voor buur tuinders en eigen)

en denk dat er tzt na de bouw van de schuur wel meerdere vollgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe hun daar achter komen weet ik niet weet wel dat het werkt (uit het verleden ) gooi dr met de riek hoop blad in en wat stro en dan merk je gauw genoeg of er bewoners zijn te veel aan blad en stro word netjes buiten gedeponeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, een aantal jaar geleden zat er wel eens een egel tegen de avond aan de katte of hondebrokken in de tuin. Maar de laatste jaren lijkt het wel of ze uitgestorven zijn. Bij mijn tuin zitten ze in ieder geval niet anders had ik niet zoveel last van slakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super mooi hok vooral met al de strak opgeruimde tuinen denk ik een mooie aanvulling op leven van de egels.

Ik denk zeker wel dat ze zo'n hok gaan vinden we hebben veel egels en zijn nieuwschierige onderzoekende beesten, en werkt zelfde als vogelhuis

als bevalt trekken ze erin.

 

ik nomineer je voor tip van de week

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn opgehoogde-border-tuin zelf een egelhuisje gemaakt. Simpelweg een opening in het muurtje met daarachter een holte gestut met hout. Er zijn jaren geweest met egels. Nu al jaren niet meer. Jammer. Maar in het bos naast het huis ligt zoveel hout dat het bijna een egelparadijs moet zijn.

Al mijn honden hebben wel eens geprobeerd een egel te apporteren.

Deden ze maar 1 keer.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin, ik vermeld dan ook graag even de website waar je de foto's vandaan hebt. Onderin de foto's staat al de naam, maar toch

http://www.lamslag.nl/te-koop

 

Bij diegene hebben wij onze geitjes vandaan, en ze maakt erg leuke dingen voor in en om de (boeren)tuin. Mocht je zelf niet zo handig zijn als Edwin

 

Zeker genomineerd voor de tip van de week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...