Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

sygys

Leden
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Ik heb echt verschrikkelijk last gehad dit jaar van schade door de larven.. Heb nu in een niet gebruikte vriezer 30 liter potgrond ingevroren voor een week. Ben benieuwd of dat werkt. Bij - 18 graden gaan blijkbaar bodem bacteriën niet dood maar de larven en muggen wel. Ik heb echt een hoop zaailingen verloren dit jaar door de varenrouwmuggen. Veel kreeg niet eens de kans om op te komen
  2. sygys reageerde op Rookie's topic in Groente
    Heb dit jaar de aardappels in een verhoogde bak gepoot. Die 50/50 gevuld is met grond en compost. Wat een succes dat is. Heb 12 kilo geoogst uit 2 m2 dit jaar. Heb nog 4 m2 staan.
  3. sygys reageerde op driepinter's topic in Groente
    Ik heb het idee dst het dit jaar bijzonder erg is met plagen. Ik heb al 100den slakken gevangen, kolen zwaar aangetast door de larven van de koolvlieg, onwijze hoeveelheid luizen in de tuin, muizen die de peultjes opvreten made in mijn spitskolen die hele tunnels dwars door de krop heen vreten. Gigantische hoeveelheden varenrouwmuggen waarbij sla in de potgrond al opgevreten is voordat de zaailingen boven komen. Paprika planten die worden opgevreten door een nog nader te bepalen insect, komkommers die het loodje leggen zonder aanleiding. Het is echt bizar dit jaar...
  4. sygys reageerde op sygys's topic in Groente
    Niet vergeten om een paar mooie over te houden dit najaar voor volgend jaar. Ik bewaar altijd een paar mooie grote die niet beschadigd zijn. Ik hou er meer achter want op een of andere manier gaan er altijd een aantal schimmelen tijdens het overwinteren.
  5. sygys reageerde op Angela1987's topic in Groente
    Ik heb het eens gefilmd. Ze worden onder water erg traag en na verloop van tijd komen ze los. Maar ze kunnen best een eindje gaan...
  6. sygys reageerde op Angela1987's topic in Groente
    Zout in het water doen kan helpen. Nadeel van die schalen is wel dat het een smerig groene bende wordt.. Maargoed als het maar helpt Biologische kook azijn lijkt ook goed te werken. Niet die schoonmaak azijn rommel want daar zitten van allerlei dingen in die je niet in je tuin wil. Citroenzuur zou je ook kunnen proberen. Als het maar natuurlijk is.
  7. sygys reageerde op eironeia's topic in Groente
    Het is voornamelijk tijd en voldoende groei. Als kolen langzaam groeien dan vallen de bladeren te veel naar buiten waardoor het een bosje wordt en er niet echt een krop ontstaat. Maar witte kolen en ook rode kolen hebben wel echt veel tijd nodig. Ze beginnen heel bossig en vormen langzaam een bolletje. Dit is mijn rode kool. Deze is bijna een meter doorsnee. Ik heb dit jaar alles dicht op elkaar staan en dat werkt ook heel goed dan verdrukken ze elkaar waardoor de bladeren niet te veel uit gaan hangen en krijg je sneller de krop die je wil
  8. sygys reageerde op Angela1987's topic in Groente
    Dit was een foto van vorig jaar om een goed voorbeeld van de waterschalen te laten zien :) dit jaar heb ik maar een paar plantjes waarvan alle nieuwe scheuten dus gelijk weg zijn.. Ik zal straks eens kijken of ik die groene bolletjes zie. Goede tip!
  9. sygys reageerde op Erico's topic in Groente
    Ik heb de bloemknoppen eruit geknipt dat lijkt wel te werken..
  10. sygys reageerde op Angela1987's topic in Groente
    Slakken inderdaad daarom kweek ik paprika planten tegenwoordig op schalen met water erin slakken kunnen onderwater kruipen maar het wordt wel een heel stuk lastiger voor ze om bij de planten te komen. Mijn paprika planten worden momenteel volledig opgevreten en kan niks vinden. Het is een groot raadsel. Slakken kunnen het niet zijn. Dacht rupsen maar kan niks vinden in de planten
  11. sygys reageerde op Rookie's topic in Groente
    Ziet er heel goed uit. Ik kan de mijne volgens mij ook oogsten maar wil ze eigenlijk zo groot mogelijk laten worden 😂
  12. sygys reageerde op Rookie's topic in Groente
    Ik heb dit jaar weer spaghetti pompoen gezet. Maar man man wat groeien ze dit jaar hard met dit weer..
  13. sygys reageerde op woldistel's topic in Groente
    Ja dit is niet best weer voor tomaten... In de kas gaat het dan weer wel prima. Ik dief trouwens nooit en knip ook geen bladeren weg. Ze staan dit jaar in hergebruikte potgrond met CA. 50% nieuwe compost erdoor gemengd
  14. sygys reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Ik ben het helemaal met je eens hoor maar de korrels van ecostyle bevatten juist geen hulpstoffen en zijn ook toegestaan in de biologische teelt. Maar je hebt gelijk dat het het evenwicht verstoort. Al ben ik wel van mening dat de mens ansich met het bouwen van huizen het leggen van wegen en het vervuilen sowieso al het hele eco systeem om zeep heeft geholpen.
  15. sygys reageerde op sygys's blog bericht in De grote moestuin
    Super bedankt voor alle mooie reacties. Maakt mijn dag goed! Ondanks de onweersbuien vandaag!

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.