Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Recept voor karper (uit Handboek voor vinexjager)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

O op zo`n manier. maar weet je, ik heb hem gewoon gekregen die hele grote vis..ik vind het ook zonde dat hij dood is gemaakt, want een vis die zo groot wordt in een rottig klein poeltje, samen met een stelletje anderen dat is toch mooie natuur. Maar de boer wilde het poeltje uitdiepen, zodoende werden alle grote vissen eruit gehaald..en 10 witte reigers hebben daarna nog een feestmaal gehad aan een hele lading kleine karpers, snoekjes, brasems etc.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ging de boer hem ook uitgraven. Het poeltje was ooit een bocht in de rivier, en toen die rivier werd gekanaliseerd bleef er een bocht over die mocht blijven..als water voor de koeien. De snoek zal er wel al ingezeten hebben, en misschien heeft een lolbroek van een grootvader er lang geleden ook karpers ingedaan. Hij was zo groot als een stadvijvertje...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Met karper en brasen is het zo ( net geleerd) hoe groter hoe beter...deze karper is megagroot. Ik ga het sowieso proberen, en als het echt vies is hebben de poezen uit het dorp feest

 

Ik ben heel benieuwd of je het inmiddels hebt uitgeprobeerd .

 

En of je nu nog leeft natuurlijk.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet Lisa, hij staat voor oud en nieuw op t menu.

Gelukkig heeft de boer hem een paar dagen in schoon water laten zwemmen, dus waarschijnlijk is hij wel te eten. Vorgige week heb ik bij hem snoek uit t zelfde poeletje gegeten, gevuld met peterselie en knoflook, en maar 20 minuutjes in de oven..echt erg lekker

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

uiteindelijk heb ik de karper in drie stukken gehakt,en ieder stuk apart klaargemaakt.Met een enorme berg peterselie, gehakte knoflook (beide uit de tuin natuurlijk)en boter, en dan een uur in de oven....wow dat was lekker, niet gronderig, maar heerlijk zacht!

783_a0edb10651f2050424dcb3b3ff36d3ec.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...