Jorieke123 Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Uit 'Handboek voor de vinexjager' heb ik nog een receptje gescand. Al met al een heel erg handig boekje! Vooral voor vlees, vis, bier, kaas en wijn. Niet echt voor de moestuin. Maar gelukkig doen we hier op het forum wel meer dan alleen plantjes kweken! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 dank Jorieke. Dan ga ik eerst maar bier brouwen...zucht... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 Hahaha Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Ik dacht dat karper en brasem niet echt smakelijk waren???Snoek en snoekbaars is heerlijk..maar ik vang weleens een brasem...ieuwwww Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Met karper en brasen is het zo ( net geleerd) hoe groter hoe beter...deze karper is megagroot. Ik ga het sowieso proberen, en als het echt vies is hebben de poezen uit het dorp feest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesleyb Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Als sportvisser vind ik dit beschamend als je het zou maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Leg dat eens uit Wesley? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesleyb Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Nou, ik als sportvisser vind het ERG zal ik het zo zeggen als je dat zoou maken. Maar als lekkere eter zou ik het willen proberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 O op zo`n manier. maar weet je, ik heb hem gewoon gekregen die hele grote vis..ik vind het ook zonde dat hij dood is gemaakt, want een vis die zo groot wordt in een rottig klein poeltje, samen met een stelletje anderen dat is toch mooie natuur. Maar de boer wilde het poeltje uitdiepen, zodoende werden alle grote vissen eruit gehaald..en 10 witte reigers hebben daarna nog een feestmaal gehad aan een hele lading kleine karpers, snoekjes, brasems etc. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesleyb Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Dat is eigenlijk te veel in zo'n klein poeltje! Ik weet niet de afmetingen en diepte ervan maar als ik je zo hoor niet erg groot!Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Daarom ging de boer hem ook uitgraven. Het poeltje was ooit een bocht in de rivier, en toen die rivier werd gekanaliseerd bleef er een bocht over die mocht blijven..als water voor de koeien. De snoek zal er wel al ingezeten hebben, en misschien heeft een lolbroek van een grootvader er lang geleden ook karpers ingedaan. Hij was zo groot als een stadvijvertje... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisa Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Met karper en brasen is het zo ( net geleerd) hoe groter hoe beter...deze karper is megagroot. Ik ga het sowieso proberen, en als het echt vies is hebben de poezen uit het dorp feest Ik ben heel benieuwd of je het inmiddels hebt uitgeprobeerd . En of je nu nog leeft natuurlijk. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Nog niet Lisa, hij staat voor oud en nieuw op t menu.Gelukkig heeft de boer hem een paar dagen in schoon water laten zwemmen, dus waarschijnlijk is hij wel te eten. Vorgige week heb ik bij hem snoek uit t zelfde poeletje gegeten, gevuld met peterselie en knoflook, en maar 20 minuutjes in de oven..echt erg lekker Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 uiteindelijk heb ik de karper in drie stukken gehakt,en ieder stuk apart klaargemaakt.Met een enorme berg peterselie, gehakte knoflook (beide uit de tuin natuurlijk)en boter, en dan een uur in de oven....wow dat was lekker, niet gronderig, maar heerlijk zacht! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 10, 2012 Author Share Posted January 10, 2012 Ziet er lekker uit! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts