Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gedroogde soepgroenten enzo.

Featured Replies

Geplaatst:

600 watt lijkt me wat veel, ik vermoed dat je thermostaat gaat pendelen (telekens weer aan en uit schakelen) tenzij je die kachel kan dimmen

Geplaatst:

Heb ik "even" niet bij nagedacht

als het een probleem wordt plaats ik er een dimmer tussen denk ik

zal wel een leuk klusje worden met meerdere uitdagingen

ik dacht het rap te fixen maar er gaat toch meer tijd in zitten

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

die 5 jaar garantie kan ik wel vergeten denk ik

kachel-162171465665703.JPG

maar we denken en knutselen gewoon verder

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 1 maand later ...
Geplaatst:
600 watt lijkt me wat veel, ik vermoed dat je thermostaat gaat pendelen (telekens weer aan en uit schakelen) tenzij je die kachel kan dimmen

Hoi RobO

heb jij enig idee of ik het met deze spanningsregelaar ga redden om rustiger te verwarmen

http://nl.aliexpress.com/item/Imports-of-2000-w-high-power-thyristor-dimmer-electronic-voltage-regulator-for-temperature-control/32450400836.html?spm=2114.13010308.0.64.MYVr4L

deze kan ik belasten tot 2000 watt en de gewone dimmers voor verlichting kunnen 600 watt niet aan

gr Adriaan

Geplaatst:

eerlijk gezegd weet ik t niet

de schakeling ziet er wel heeeeel simpel uit, een thyristor met wat klein spul, geen ontstoring...kost niks en is niks zei mijn schoonbroer altijd..

je kan t proberen

(...er was van de week ook een dingetje over opladers van 1 euro....)

Geplaatst:

bedankt voor je reactie,

ik denk dat ik het ga proberen omdat ik geen andere oplossing weet

volgens mij hebben wij beide ook een thermostaatregelaar uit China in gebruik die niets kost en wel wat is

gr Adriaan

Geplaatst:

denk je wel om je veiligheid?

goed geisoleerd inbouwen met wat ventilatie en kunststof bevestigingsboutjes en een kunststof knop op de potmeter bijvoorbeeld

(ja die andere regelaars waren ook relatief goedkoop, nouja een euro of 23 per twee, maar heel veilig gebouwd )

• 4 weken later...
Geplaatst:

Voor de bouw van de droogkast heb ik maar afscheid genomen van het kacheltje

600 watt verwarming is overdone en de ventilator die er in zit heeft veels te veel capaciteit

dus het worden de 3 stuks 100 watt elementen die ik ga dempen met de regelaar

2 mini ventilatoren (computer) in combinatie met de thermostaatregelaar

al vast wat foto's van de proefjes die ik doe

2016080822280780411470727381.jpg

300 watt voluit

2016080822273239221470727375.jpg

met de regelaar er tussen en op een aanvaardbaar niveau

(let op met de regelaar als iemand het ook wil proberen... de onderkant is niet geïsoleerd.... ik ben er proefondervindelijk achter gekomen )

gr Adriaan

Geplaatst:

weinig tijd vandaag ....maar weer een stukje verder

161911470775115.jpg

281531470775127.jpg

368201470775140.jpg

nu staat alles in de test

gr Adriaan

Geplaatst:

weer een stukje verder met de afwerking (het oog wil ook wat)

de droograsters worden morgen verder gemaakt

kast-verder47861470950341.JPG

gr Adriaan

Geplaatst:

uhm,ik wil niet vervelend zijn maar je droogspul kan zo toch op de verwarming vallen? brandgevaarlijjk?

(daarom had ik in mijn droger de verwarming horizontaal gezet, vóór de droogrekjes )

Geplaatst:
uhm,ik wil niet vervelend zijn

dat ben je dus wel

over de gaten die je ziet naar de verwarming toe komt nog heel fijn horrengaas te liggen om droge stukjes tegen te houden.

goed dat je me er nog even op attendeert want ik zou het zo maar weer vergeten nu de voltooiing nadert.

gr Adriaan

Geplaatst:

leermomentje.......

paddestoel67281471127165.JPG

lijmpistool en droogkastje gaan niet samen

weer een nieuwe uitdaging

Geplaatst:

je lijmpistool is net zo warm als je droger?

oplossing heet schroefje?

(kun je de kast meteen op z'n kant zetten om een gelijkmatiger droging te krijgen zonder brandlucht na een tijdje, ben ik weer lastig hè... )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.