Geplaatst: 11 juni 20169 j 600 watt lijkt me wat veel, ik vermoed dat je thermostaat gaat pendelen (telekens weer aan en uit schakelen) tenzij je die kachel kan dimmen
Geplaatst: 11 juni 20169 j Heb ik "even" niet bij nagedacht als het een probleem wordt plaats ik er een dimmer tussen denk ikzal wel een leuk klusje worden met meerdere uitdagingenik dacht het rap te fixen maar er gaat toch meer tijd in zitten gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 11 juni 20169 j die 5 jaar garantie kan ik wel vergeten denk ik maar we denken en knutselen gewoon verder gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 14 juli 20169 j 600 watt lijkt me wat veel, ik vermoed dat je thermostaat gaat pendelen (telekens weer aan en uit schakelen) tenzij je die kachel kan dimmen Hoi RobOheb jij enig idee of ik het met deze spanningsregelaar ga redden om rustiger te verwarmenhttp://nl.aliexpress.com/item/Imports-of-2000-w-high-power-thyristor-dimmer-electronic-voltage-regulator-for-temperature-control/32450400836.html?spm=2114.13010308.0.64.MYVr4Ldeze kan ik belasten tot 2000 watt en de gewone dimmers voor verlichting kunnen 600 watt niet aan gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 14 juli 20169 j eerlijk gezegd weet ik t nietde schakeling ziet er wel heeeeel simpel uit, een thyristor met wat klein spul, geen ontstoring...kost niks en is niks zei mijn schoonbroer altijd..je kan t proberen (...er was van de week ook een dingetje over opladers van 1 euro....)
Geplaatst: 14 juli 20169 j bedankt voor je reactie, ik denk dat ik het ga proberen omdat ik geen andere oplossing weetvolgens mij hebben wij beide ook een thermostaatregelaar uit China in gebruik die niets kost en wel wat is gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 15 juli 20169 j denk je wel om je veiligheid? goed geisoleerd inbouwen met wat ventilatie en kunststof bevestigingsboutjes en een kunststof knop op de potmeter bijvoorbeeld (ja die andere regelaars waren ook relatief goedkoop, nouja een euro of 23 per twee, maar heel veilig gebouwd )
Geplaatst: 9 augustus 20169 j Voor de bouw van de droogkast heb ik maar afscheid genomen van het kacheltje600 watt verwarming is overdone en de ventilator die er in zit heeft veels te veel capaciteit dus het worden de 3 stuks 100 watt elementen die ik ga dempen met de regelaar2 mini ventilatoren (computer) in combinatie met de thermostaatregelaaral vast wat foto's van de proefjes die ik doe 300 watt voluit met de regelaar er tussen en op een aanvaardbaar niveau (let op met de regelaar als iemand het ook wil proberen... de onderkant is niet geïsoleerd.... ik ben er proefondervindelijk achter gekomen ) gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 9 augustus 20169 j weinig tijd vandaag ....maar weer een stukje verder nu staat alles in de test gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 11 augustus 20169 j weer een stukje verder met de afwerking (het oog wil ook wat) de droograsters worden morgen verder gemaakt gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 12 augustus 20169 j uhm,ik wil niet vervelend zijn maar je droogspul kan zo toch op de verwarming vallen? brandgevaarlijjk?(daarom had ik in mijn droger de verwarming horizontaal gezet, vóór de droogrekjes )
Geplaatst: 12 augustus 20169 j uhm,ik wil niet vervelend zijn dat ben je dus wel over de gaten die je ziet naar de verwarming toe komt nog heel fijn horrengaas te liggen om droge stukjes tegen te houden.goed dat je me er nog even op attendeert want ik zou het zo maar weer vergeten nu de voltooiing nadert. gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 13 augustus 20169 j leermomentje....... lijmpistool en droogkastje gaan niet samen weer een nieuwe uitdaging moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 14 augustus 20169 j je lijmpistool is net zo warm als je droger? oplossing heet schroefje? (kun je de kast meteen op z'n kant zetten om een gelijkmatiger droging te krijgen zonder brandlucht na een tijdje, ben ik weer lastig hè... )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.