SiaRa Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 Ik had bieslook in een pot gezaaid en is prima gegroeid.Nu heb ik het vorige week allemaal geoogst en nu heb ik zeg maar alleen nog de bolletjes over in de grond.Ik vroeg me af of ik die u zo kan laten staan? Gaan ze nog een keer groeien? Kan ik ze ook in de winter buiten laten staan?Of zijn de plantjes nu op en moet ik volgend jaar nieuwe zaaien? Quote
Bit Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 Zie ook dit topic : bieslook-t10630.html Quote
Riverdale27 Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 Bieslook bij het oogsten gewoon zo kort mogelijk aan de grond afsnijden. Groeit allemaal terug. Quote
SiaRa Geplaatst: 19 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2013 Dan heb ik het gelukkig goed gedaan. Ik las al elders dat je ze 3 cm boven de bol moest afknippen, dus ik dacht al dat ik het niet goed had gedaan.Ik ga denk wel de bolletjes nog een beetje uitdunnen. Ze staan nu wat dicht op elkaar. Quote
Erny Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Komt allemaal niet zo nauw... bij de bieslook. Je kan de polletjes (een pol is een heleboel bolletjes bij elkaar, das normaal, zo groeit de bieslook. Dus niet als lenteuitjes oid.. ) scheuren en dan weer in kleine polletjes herplanten. Hoeft echt niet bolletje bij bolletje... Lekker wat ruimte om zich heen om volgend jaar tot lekkere volle pol uit te groeien zouden ze wel weten te waarderen. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Komt inderdaad niet nauw, maar te hoog afsnijden kan leiden tot dode slierten of van die lelijke bruine afstervende stukken. Dat wil je zo weinig mogelijk vanwege schimmels enzo. Quote
NLRisingSun Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Bieslook is erg sterk. Hier een bosje uit zaad die 6 maanden binnen stond en amper wilde groeien, na verhuizing vorige week in de tuin gezet en tot een volwassen bos gegroeid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.