Geplaatst: 19 augustus 201312 j de titel zegt het al; zijn mijn boerenkool en romanesco planten nog te redden? ik was oh zo trots mijn boerenkool was al mooi hoog en bleef heel terwijl mijn broccoli en bloemkool flink vergaan waren door rupsen te vroeg gejuigd, ze hebben en rupsen en koolvliegmades. de planten ogen afgezien van de vreetschade door rupsen nog niet ziek, zijn ze nog te redden? en hoe? ik heb voor de zekerheid nog wat nieuwe boerenkool gezaaid (in een gaastentje) maar ben bang dat dit niks meer word dus hoop dat mijn "mooie" planten nog te redden zijn groetjes Luuntje
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Ik ga mee bang zijn voor je. Die maden worden vliegen en die overwinteren in de grond. Daarom gebruikt men koolkragen. En gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens met de term koolkraag dan kan je je een beetje in lezen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.