luuntje Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 de titel zegt het al; zijn mijn boerenkool en romanesco planten nog te redden? ik was oh zo trots mijn boerenkool was al mooi hoog en bleef heel terwijl mijn broccoli en bloemkool flink vergaan waren door rupsen te vroeg gejuigd, ze hebben en rupsen en koolvliegmades. de planten ogen afgezien van de vreetschade door rupsen nog niet ziek, zijn ze nog te redden? en hoe? ik heb voor de zekerheid nog wat nieuwe boerenkool gezaaid (in een gaastentje) maar ben bang dat dit niks meer word dus hoop dat mijn "mooie" planten nog te redden zijn groetjes Luuntje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Ik ga mee bang zijn voor je. Die maden worden vliegen en die overwinteren in de grond. Daarom gebruikt men koolkragen. En gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens met de term koolkraag dan kan je je een beetje in lezen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts