Geplaatst: 23 augustus 201312 j Ha die ho, Iemand wel eens meegemaakt dat een enkele pompoenplant verschillende pompoenen aanmaakt? Ik heb hier groene en gele aan 1 plant. Dat kan toch helemaal niet? Iemand dit al eens meegemaakt? Groetjes Cees
Geplaatst: 23 augustus 201312 j Jawel hoor. Dat kan heel goed. Ik weet niet hoeveel pompoenen je er hebt liggen aan 1 plant ? Je zal zien dat de groene geel worden. Er zou er ook 1 kunnen liggen die een beetje groen is nog en ook al geel.Misschien zelfs dat de gele nog wel oranje wordt ! Een foto is altijd leuk.
Geplaatst: 23 augustus 201312 j Auteur @bit da,s wel grappig, want de groene is min of meer volwassen, de baby pompoen is geel....
Geplaatst: 23 augustus 201312 j ow hahaha. Dan is die baby-pompoen aan het wegrotten. Dan is het er 1 die andersom gaat in kleur.( denk ik )
Geplaatst: 24 augustus 201312 j Klopt, wat Bit zegt, gebeurt bij die van mij ook. Soms is een pompoen bevrucht, gaat-ie een stukje groeien, en dan besluit-ie er toch mee op te houden. Dan wordt-ie eerst geel en dan rot-ie weg. elizabet.nl
Geplaatst: 24 augustus 201312 j Volgens mij zijn er grofweg twee soorten pompoenen die het meeste voorkomen: de oranje die je ook in de winkel kunt krijgen, de jonge vruchten daarvan beginnen geelde groene (van binnen zijn ze oranje), maar ik weet niet welke kleur die in een jong stadium zijn.de vraag is dus welke kleur jouw pompoenen horen te hebben als ze rijp zijn!even op de verpakking kijken ?
Geplaatst: 27 augustus 201312 j Er zijn veel meer pompoenen die gekweekt worden hoor, alleen in de winkel ligt maar een kleine selectie. Maar op de meeste moestuinen vind je een veel grotere variatie. elizabet.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.