cees7274 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Ha die ho, Iemand wel eens meegemaakt dat een enkele pompoenplant verschillende pompoenen aanmaakt? Ik heb hier groene en gele aan 1 plant. Dat kan toch helemaal niet? Iemand dit al eens meegemaakt? Groetjes Cees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 uhm, onrijp en rijp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Jawel hoor. Dat kan heel goed. Ik weet niet hoeveel pompoenen je er hebt liggen aan 1 plant ? Je zal zien dat de groene geel worden. Er zou er ook 1 kunnen liggen die een beetje groen is nog en ook al geel.Misschien zelfs dat de gele nog wel oranje wordt ! Een foto is altijd leuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cees7274 Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 @bit da,s wel grappig, want de groene is min of meer volwassen, de baby pompoen is geel.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 ow hahaha. Dan is die baby-pompoen aan het wegrotten. Dan is het er 1 die andersom gaat in kleur.( denk ik ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 óf t zijn turkse mutsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizabet Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Klopt, wat Bit zegt, gebeurt bij die van mij ook. Soms is een pompoen bevrucht, gaat-ie een stukje groeien, en dan besluit-ie er toch mee op te houden. Dan wordt-ie eerst geel en dan rot-ie weg. Quote elizabet.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mw vogel Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Volgens mij zijn er grofweg twee soorten pompoenen die het meeste voorkomen: de oranje die je ook in de winkel kunt krijgen, de jonge vruchten daarvan beginnen geelde groene (van binnen zijn ze oranje), maar ik weet niet welke kleur die in een jong stadium zijn.de vraag is dus welke kleur jouw pompoenen horen te hebben als ze rijp zijn!even op de verpakking kijken ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizabet Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Er zijn veel meer pompoenen die gekweekt worden hoor, alleen in de winkel ligt maar een kleine selectie. Maar op de meeste moestuinen vind je een veel grotere variatie. Quote elizabet.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts