PeterB Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Hallo allemaal, Mijn naam is Peter en heb sinds kort dit forum ontdekt. Tijd om me voor te stellen! Ik ben 30 jaar en inmiddels 2 jaar geleden getrouwd. Als huwelijkscadeau heb ik toen van mijn vrienden een perenboom gekregen! Het eerste jaar kwamen er bloemetjes aan, maar die vielen er helaas na een tijdje af. Helaas, geen peren dus! Vastbesloten om te zorgen dat er het volgende jaar wel peren aan zouden groeien ben ik me een beetje gaan orienteren op internet. Toch wel leuk, je eigen groenten verbouwen! Zeker omdat je bij groenten uit de supermarkt ook niet weet wat er allemaal mee gebeurd is. Aangezien mijn ouders ook zelf groenten verbouwen ook daar eens geinformeerd. Daarna heel de tuin verbouwd en jawel hoor: van het voorjaar de eerste zaadjes geplant! Wat heb ik allemaal gezaaid? Wortel, courgette, komkommer, cherrytomaatjes, venkel, groene pompoen en ui. In mijn enthousiasme veels te veel gezaaid voor een tuintje van amper 4 m2 Les 1 voor de volgende keer, alles niet te dicht op elkaar zetten! Ondanks dat hebben de meeste groenten het heel goed gedaan. Met name de courgette is echt een enorme plant geworden! Venkel was wat minder omdat er bij de meeste planten niet echt een 'knol' vormde. Hier nog wat foto's van de planten en de oogst. Verder in de vensterbanken paprika gekweekt. Niet alle planten deden het even goed, maar toch een aantal paprika's. Helaas vond mijn vrouw al die paprikaplanten voor het raam niet zo'n succes, daar moet ik iets anders op verzinnen volgend jaar. En natuurlijk: peren! Omdat ik geen goede informatie over snoeischaren en snoeien kon vinden ben ik sinds kort zelf met een eigen website gestart: snoeischaargids.nl. Hij is nog niet helemaal af maar tips en suggesties zijn welkom Je moet in de winter ook iets te doen hebben natuurlijk! Volgend jaar ga ik zeker weer zaaien! In de tussentijd hoop ik op dit forum meer te weten te komen over moestuinen. Quote http://www.snoeischaargids.nl/ Voor informatie over snoeischaren en snoeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Welkom ! Leuk dat je je voorstelt met foto's Je ( door jou gemaakt ? ) website bekeken over snoeischaren. Netjes.Ik kan niet echt beoordelingen vinden wat mensen hun ervaringen zijn ? Of jouw ervaringen ?Kunnen die daar geplaatst worden ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterB Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Hoi Bit! Met foto's erbij krijg je toch een beetje een beeld van iemand zijn moestuin. Ik vond het zelf ook leuk om de foto's van anderen in dit forum te bekijken. Ook bedankt voor je feedback op mijn website. Goede opmerking! Het is zeker de bedoeling dat er onafhankelijke ervaringen (maar ook mijn ervaringen) op de site geplaatst gaan worden. Dat vergroot ook de waarde van de vergelijking. Ik ben nog even aan het kijken hoe ik dat vorm kan geven en hoop daar de komende weken mee aan de slag te gaan, zodat de website echt een toegevoegde waarde gaat hebben bij het vinden van een goede snoeischaar. Kweek je zelf ook groenten en heb je foto's? Quote http://www.snoeischaargids.nl/ Voor informatie over snoeischaren en snoeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterB Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Ik heb de foto's al gevonden. Wauw, die tomaten gaan goed zeg!! Quote http://www.snoeischaargids.nl/ Voor informatie over snoeischaren en snoeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Ieder forum-lid heeft vanzelf de mogelijkheid hier op het forum hun "moestuin-update's" bij te houden . Een soort blog. Die van mij gaat nu anderhalf jaar terug. Alles valt te bekijken. Zelf heb ik 2 Felko's, 1 Gardena, 1 Wolf, 2 "alles-knipscharen" en een aantal keuken scharen. Ben nogal een knip-fanaat en zoek steeds weer een andere schaar voor bij die of die bezigheid Ach. er zijn ergere eigenaardigheden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Welkom en een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Hallo Peter, welkom! ziet er toch al heel lekker uit op de foto's! Veel plezier in je tuin en op het forum, Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts