Geplaatst: 7 december 201311 j HalloIk ben van plan een platte bak met een ruiters te maken,in welke richting plaats ik deze bak het best , de laagste kant naar het zuiden of toch niet? bedankt alvast willy
Geplaatst: 7 december 201311 j De idee is inderdaad met de schuin liggende ruit naar zuid ja. Wegens licht = warmte. Als kan hoor.De voorkant van de bak is dan de lage kant en de hoge kanten naar noord ja.
Geplaatst: 7 december 201311 j Wij hebben hem op het westen omdat juist in voor en najaar de zon er zo het best op valt bij ons. Dit is per tuin anders natuurlijk. Meestal staat het laagste deel gericht op het zuiden. Nynke, de voorwand van een platte bak is vrijwel altijd lager dan de achterwand waardoor het glas er schuin op ligt ivm met de lichtinval. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 8 december 201311 j ik dacht: een platte bak is plat maar die is dus eigenlijk schuin Mijn verhoogde mm-bak had ik in eerste instantie ook een tikje schuin gezet, de kant op het zuiden ongeveer 3 cm lager dan de noordkant, maar we hebben hem toch maar weer recht gezet, ik had niet het idee dat het uitmaakte.
Geplaatst: 8 december 201311 j Mijn dubbel platte bak staat op het oosten en op het westen. Dit heb ik ook ergens op het een gevonden
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.