Debora Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Hallo,Onze voortuin is nu nog helemaal leeg. Het is een stuk van ongeveer 3 bij 3 m. We willen er graag iets eetbaars inzetten en ook planten die bijen etc aantrekken. Het liefst willen we in het midden iets hoogs zodat de inkijk ook wat minder wordt ( we wonen tegenover een school dus er komen 4 x per dag een boel mensen langs ). Eerst dachten we aan een krentenboompje of hazelaar maar die worden veel te groot. We hebben aan de voorkant van het huis alleen ochtendzon, om 13 uur is er alleen nog schaduw. Heeft iemand misschien suggesties? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Zet er een appel of peer neer die kunnen na de pluk nog verder rijpen, plus je kan ze dan langer bewaren als je ze donker en koel weg kan leggen.Ik heb nog 6 appels liggen die ik in september geplukt hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Ik denk in de eerste plaats aan peren, sommige (vroege) peren doen het uitstekend met wat minder zon Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 En, voor de liefhebber, zure kers Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 hazelaars......? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Debora Posted December 9, 2013 Author Share Posted December 9, 2013 Toch wel een appel of een peer? Ik dacht dat ze meer zon nodig hadden. Maar nu ik er over nadenk: hier verderop in de straat staat ook een appelboom. Een die nooit gesnoeid wordt en waarvan de appels over de straat liggen... Schijnbaar zijn ze niet lekker [WINKING FACE]Zure kers, dat ga ik met mijn man overleggen. Hij lust ze graag maar de rest niet. Heel erg bedankt! Ga ik wat gerichter zoeken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts