Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Potas, beendermeel, bloedmeel

jasmin

Recommended Posts

Ik heb potas, beendermeel en bloedmeel besteld, omdat ik echt extra bemesting nodig heb in mijn tuin, maar ik heb totaal geen ervaring met gebruik. Ik heb al flink zitten surfen, en de basisinformatie begrijp ik wel.

Maar...

Ik wil de verschillende wisselteeltbedden allemaal gericht bemesten. Zijn er truukjes of bepaalde verhoudingen die je al vantevoren kunt afwegen en mixen?

Strooi je poeder over je bedden, of is het handiger een mix met water te maken?

Moet je inharken? Na-sproeien? In fases toevoegen?

Op dit moment ligt er over de kale bedden een zeer grove mulch, daaronder mulch van compost.

Als iemand een goede link weet, is die ook welkom, want tot nu toe vind ik steeds losse informatie per product, maar ik wil ook de samenvoegings toepassingen weten en begrijpen.

Heb geen link maar gebruik al jaren.Beendermeel wordt langzaam op genomen.

Dus moet er veel en lang bij gewas mest bij (prei/koop /pompoen/enz) dan de beendermeel maar ook bloed meel krijgt het meteen eenshot.

Ik heb korrels en bij het poten rondom even in de aarde strooien en aan harken.

Wat ik ook doe beendermeel in de grond mengen en de plant in de pot poten.

En zo doe ik ook bloed/beender mee in de gieter (handje) water erop 10 liter en dan bij de tomaat/peper geven,als het water op is dan zit er nog mest korrels dan weer water er op.gieten maar.l

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Omdat niemand nog wat over potas zei, hier wat meer over mijn werkwijze daarmee en met bemesten in het algemeen: