Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Heel dunne plantjes


gerbera

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik ben wat groenten aan het voorzaaien, thuis op de vensterbank o.a.:

Bloemkool

Pluksla

kropsla

Tomaten

Pakchoi

koolrabi

Ik vroeg me af of het normal is dat bijvoorbeld de pluksla zoooo dun is…ik draai iedere dag de bakjes en de verwarming onder de vensterbank is nooit aan.

Is het te warm? Te koud?

 

Ik zit te denken of het beter is om alles buiten op het balkon te zetten, balkon is trouwens bedekt dus komt er nooit regen.

 

Bedankt!

Ilaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naa... ik denk dat het afhankelijk is van het type sla. Ik heb Little Gem die ook zo achterlijk bezig is met dunne slierten, en die is nooit verwend geweest... op koude zolder ontkiemt, en later gewoon buiten zonder bescherming.

Mijn Lolla Roso (oeps, klinkt ook Italiaans) maakt gewoon blaadjes, maar daar heb ik een deel van weer binnen gehaald, en staan op de matig koele slaapkamer, en een deel nog steeds buiten, maar onder plastic...

 

Die Little Gem ben ik zo'n beetje zat... krijgt nog een kleine kans... maar tot nu toe is het nog geen sla om leuk mee te scoren. En dat terwijl ik laatst bij Albert Hein nog scheef keek naar de Little Gem: 2 stuks voor 1,50... gniffelde ik nog... straks heb ik hem zelluf... (na, na, na...)

 

Misschien is het ook lichtgebrek. Maar degene die ik warm en in de zon heb gezet doen het nou niet opvallend beter. Vandaar dat ik vanmiddag maar nieuwe sla heb gezaaid: Freckels en groene en rode Mizuna...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naa... ik denk dat het afhankelijk is van het type sla. Ik heb Little Gem die ook zo achterlijk bezig is met dunne slierten, en die is nooit verwend geweest... op koude zolder ontkiemt, en later gewoon buiten zonder bescherming.

Mijn Lolla Roso (oeps, klinkt ook Italiaans) maakt gewoon blaadjes, maar daar heb ik een deel van weer binnen gehaald, en staan op de matig koele slaapkamer, en een deel nog steeds buiten, maar onder plastic...

 

Die Little Gem ben ik zo'n beetje zat... krijgt nog een kleine kans... maar tot nu toe is het nog geen sla om leuk mee te scoren. En dat terwijl ik laatst bij Albert Hein nog scheef keek naar de Little Gem: 2 stuks voor 1,50... gniffelde ik nog... straks heb ik hem zelluf... (na, na, na...)

 

Misschien is het ook lichtgebrek. Maar degene die ik warm en in de zon heb gezet doen het nou niet opvallend beter. Vandaar dat ik vanmiddag maar nieuwe sla heb gezaaid: Freckels en groene en rode Mizuna...

 

Hi!

Lollo rossa ("rode lollo" in het Nederlands) heb ik ook staan en die is ook dun..maar goed, ik wil iedereen een kans geven dus wacht ik nog even, anders koop ik ook iets anders..alleen wilde ik dit jaar geen plaantjes kopen, ik wilde ze zelf kweken..We zien het wel

Gr

ilaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...