beginnelingsken Geplaatst: 13 februari 2014 Geplaatst: 13 februari 2014 WIJ hebben sinds gisteren een grond gehuurd voor specifiek groenten op te kweken,zoals sla,spruiten,wortelen enz...... de grond is omgespit door de vorige eigenaars,nu moet er nog wat onkruid verwijderd worden, maar mijn vraag is hoe begin ik te kweken,ik lees op sites dat ik een vaste ondergrond nodig heb ik neem aan dat dat al zo is de vorige eigenaar heeft het omgespit de grond ik denk dat we die juist nog moeten platmaken om dan de zaadjes eronder te steken,klopt dit?of ben ik mis? Quote
Gemma Geplaatst: 13 februari 2014 Geplaatst: 13 februari 2014 Hoi!ik weet niet hoe groot het stuk grond is waarop je wilt gaan telen?Misschien handig om het in stukken te verdelen en dan op ieder stuk een ander soort kweken. Bijvoorbeeld een stukjd voor sla, voor bietjes, voor wortels etc etcnadat het onkruid verwijderd is misschien nog bemesten?Ik weet niet hoe de grond eerder gebruikt is?Dan de grind mooi vlak maken ( wel zorgen dat de grond hoger ligt dan je paadjes, anders krijg je zompige grond )Daarna kan je in principe beginnen met telen.bedenk wel dat het nu nog vrij koud is.misschien kan je in huis vast wat voorzaaien op de vensterbank?en na uitplanten je gewassen beschermen tegen ongedierte als hazen etc.Succes! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
aalterse-willy Geplaatst: 13 februari 2014 Geplaatst: 13 februari 2014 Een vaste ondergrond? Ik zorg juist altijd voor een losse ondergrond.Goed voor de wortelvorming en voor drainage.Op welke site staat dat? En 9700 is dat Oudenaarde niet? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
beginnelingsken Geplaatst: 14 februari 2014 Auteur Geplaatst: 14 februari 2014 Beste Gemma, mijn grond word alesins onder verdeeld,maar wat moet ik verstaan onder bemesten?en met wat het beste?ik lees ook grind zijn dat geenkiezelsteentjes?En ja ik kan ik dan nu al voor planten en welke planten dan best voorplanten? de grond is 16op 8m MVG Kai Quote
beginnelingsken Geplaatst: 14 februari 2014 Auteur Geplaatst: 14 februari 2014 Beste aalterse-willy, OP verschilende sites heb ik dit gevonden als ik info over planten en groenten zaaien op zoek hoor, En idd 9700 is nog steeds oudenaarde hehe MVG Kai Quote
Erny Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Volgens mij was "grind" een typefoutje... moet waarschijnlijk "grond" zijn... Misschien is het handig je een beetje in te lezen in de topics die over bemesting e.d. gaan. Daar steek je al heel veel van op en daar kun je dan ook je bemestingsvragen stellen. Hetzelfde geldt voor welke plantjes je wanneer gaat zaaien/poten... Ook heel veel informatie over te vinden zodat je dat zelf heerlijk kan uitvogelen. In de betreffende topics kan je dan ook de passende vragen stellen. Er zijn heel veel mensen ook nieuw begonnen en die hebben dezelfde vragen gesteld die jij nu hebt.Dus van die antwoorden kan je dan weer leren. Zoek maar eens via de zoekbalk rechts boven op deze pagina of kijk eens bij het forumoverzicht naar geschikte topics. Quote
Bit Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Hartstikke leuk natuurlijk, dat je al zo ver bent met het voorbereiden van je grond ! Je kan natuurlijk met iets beginnen wat ook geschikt is voor dit wel érg vroege tijdstip in het seizoen he ? Heb je de topics bekeken : wat-zaaien-planten-in-februari-t12021.html En dat is er maar 1 he ? Er zijn zóveel topics over van alles wat men zaait, en hoe; met tips en trics. Van járen en járen ervaring : echt tientallen topics. Elke teelt heeft haast wel een eigen topic.Je kan dus gewoon es goed er voor gaan zitten op een verloren uurtje, en hier heerlijk aan het snuffelen gaan.Wat Erny hierboven ook al zei: Je kan gewoon in alle topics aansluiten en daar je vragen stellen als je die hebt. En die heb je vast: het is echt veel ! Dus: veel plezier hier op het forum. Snuffel lekker rond. En stel overal gerust je vragen. Gespit, de bedden klaargemaakt ? Beginnen maar ! ( ik zou lekker spinazie zaaien vast ( ga ik komend weekend doen ) ) Succes ! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.