Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vaag

Wortels in hydrocultuur ontwikkelen zich anders, het zijn waterwortels.

Als je planten van hydrocultuur naar potgrond of volle grond verhuist, hebben die wortels een tijd nodig om zich aan te passen.

Hetzelfde als je iets stekt in water. Die wortels ontwikkelen zich anders.

Daarom stek ik bijna nooit in water.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Je hebt gelijk ivm waterwortels. Overigens de schets is er wat over. Om de fles zo dicht bij je tomaat te krijgen moet je ze er naast zaaien denk ik en waarom je het leven moeilijk maken om door de hals van een fles te proberen gieten als je er net zo makkelijk de bodem er kan afsnijden. (Duidelijk uit zo een boekje met halve ideeën en veel bladvulling.) Ik vraag mij wel af hoeveel gaatjes en welke diameter je best kan maken. Dit hangt ongetwijfeld van de bodem af. Anders gesteld hoe lang moet het duren eer de fles leegloopt? Misschien ook minder gaatjes onderaan de fles of twee flessen, een met gaatjes bovenaan waar je ook je meststoffen in oplost en een met gaatjes onderaan waar je maar voor de helft water in giet. Ik denk maar wat luidop.

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

ja, doen wij ook, voordeel is dat je de druppelaars goed kunt verplaatsen en de voedingszouten/sporen dus telkens opgelost worden in een ander stukje kas; de plantjes sturen dan daar ook wortels heen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...